|
7. évfolyam, 13. kiadás (2024. 09. 03.) Mozaik Kiadó szerző: Postáné Pető Györgyi
méret: 168x238 mm
terjedelem: 96 oldal
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
1 480 Ft
Kosárba
|
A kötet NAT2020 szerinti használatához az MS-2947U kiegészítő tananyag használata javasolt. A munkafüzet a tankönyv anyagára épül, többféle módon kiegészíti. Célja a tankönyvi leckék változatos és tevékenységközpontú feldolgozása, emellett hangsúlyt helyez a készségfejlesztésre is. A nagy témaköröket összefoglalások zárják, amelyek alkalmasak ismétlésre, rendszerezésre. Tanórai és otthoni tanulásra egyaránt javasolt. |
A reformkor irodalma | 4 |
A korszak jellemzői | 4 |
Kölcsey Ferenc: Himnusz | 8 |
Kölcsey Ferenc epigrammái | 11 |
Kölcsey Ferenc: Parainesis Kölcsey Kálmánhoz | 13 |
Vörösmarty Mihály: Szózat | 15 |
Vörösmarty Mihály: Szabad sajtó | 17 |
Petőfi Sándor: Nemzeti dal | 19 |
Arany János: Szondi két apródja | 22 |
Összefoglaló feladatok | 25 |
Versek | 27 |
Csokonai Vitéz Mihály: A Reményhez | 27 |
Berzsenyi Dániel: Búcsúzás Kemenes-Aljától | 29 |
Burns: Falusi randevú | 31 |
Goethe: Vándor éji dala | 32 |
Karinthy Frigyes: Így írtok ti | 34 |
Arany János: A fülemile | 36 |
Petőfi Sándor: Szeptember végén | 38 |
Petőfi Sándor: A XIX. század költői | 41 |
Petőfi Sándor: Levél Várady Antalhoz | 43 |
Pessoa: Lépések a pázsiton | 45 |
Fehér Ferenc: Bácskai tájkép | 46 |
Összefoglaló feladatok | 47 |
Jókai Mór: A kőszivű ember fiai | 50 |
Novellák, anekdoták | 60 |
Jókai Mór: A nagyenyedi két fűzfa | 60 |
Mikszáth Kálmán: A néhai bárány | 63 |
Csehov: Egy kereskedelmi vállalat története | 65 |
Hašek: Hogyan főztem magamnak lágy tojást? | 66 |
Történelmi anekdoták | 68 |
Összefoglaló feladatok | 70 |
Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője | 72 |
Regényrészletek | 80 |
Verne: Kétévi vakáció | 80 |
Rideg Sándor: Indul a bakterház | 83 |
Gasperini: Mi és ők | 85 |
Townsend: A 13 és 3/4 éves Adrian Mole titkos naplója | 88 |
Shakespeare: Szentivánéji álom | 90 |
Kedves Diákok! 7. osztályban a sokszínű irodalom újabb területeivel ismerkedhettek meg. A munkafüzet ezúttal is szorosan kapcsolódik a tankönyvhöz, változatos feladatai segítséget nyújtanak a tananyag feldolgozásához. A munkafüzet felépítése igazodik a korábbi évfolyamokéhoz. A szövegértési kérdések kötődnek a tananyaghoz, ugyanakkor új információkat is tartalmaznak. A feladatok egy részével ellenőrizhetitek, hogy megfelelően elsajátítottátok-e a tananyagot. Használjátok a táblázatokat, összehasonlításokat, hiszen ezek a tanulást könnyítik meg, és gondolkodtatnak is! Lehetőségetek lesz vitatkozni, szerepelni. Kipróbálhatjátok magatokat íróként, rendezőként, jelmeztervezőként. Engedjétek szabadon a képzelőerőtöket, írjatok minél ötletesebb válaszokat! A megoldásokhoz fontos, hogy együttműködjetek nemcsak a csoportmunkákban, hanem a közös feldolgozásnál is. Hallgassátok meg egymás véleményét, a közös munka így sokkal örömtelibb lesz. A feladatok között idén is találkozhattok számos játékos feladvánnyal, rejtvénnyel. Ezekkel is felmérhetitek, hogy mennyire alaposan ismertétek meg az irodalmi műveket. A könyvtár, a számítógép segítséget nyújt a kutató jellegű kérdéseknél. Mindezeknek köszönhetően reméljük, hogy ez a valóban sokszínű munkafüzet hasznos társatok lesz idei irodalmi tanulmányaitok során, és hozzásegít benneteket, hogy minél jobban megszeressétek a könyveket és az olvasást. |