|
5-8. évfolyam, 21. kiadás (2024. 04. 30.) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 384 oldal
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
3 080 Ft
Kosárba
|
A 10-14 éves korosztály körében korábban a legnagyobb példányszámban használt matematika feladatgyűjtemény több mint 3000 feladatot tartalmaz. A feladatok megoldásai a kiadó honlapján érhetők el. A kötet hasznos lehet a középiskolába készülő diákok, illetve a középiskolák alsóbb évfolyamain tanulók számára is. |
MŰVELETEK TERMÉSZETES SZÁMOKKAL | 5 |
Számok írása, olvasása a tízes számrendszerben (1-34) | 5 |
Természetes számok összeadása, kivonása (35-99) | 8 |
Természetes számok szorzása (1oo-166) | 17 |
Természetes számok osztása (167-242) | 26 |
MŰVELETEK EGÉSZ SZÁMOKKAL | 34 |
Egész számok értelmezése (243-272) | 34 |
Egész számok összeadása, kivonása (273-329) | 40 |
Egész számok szorzása, osztása (330-454) | 49 |
MŰVELETEK TÖRTSZÁMOKKAL | 64 |
Törtek összehasonlítása. Bővítés, egyszerűsítés (455-479) | 64 |
Törtek összeadása, kivonása (480-512) | 68 |
Tört szorzása természetes számmal (513-538) | 76 |
Tört osztása természetes számmal (539-552) | 81 |
Szorzás törttel (a törtrész kiszámítása) (553-622) | 84 |
Osztás törttel (az egész mennyiség kiszámítása) (623-645) | 95 |
Vegyes feladatok (646-722) | 100 |
HATVÁNYOZÁS (723-753) | 109 |
MŰVELÉTEK TIZEDES TÖRTEKKEL | 113 |
Tizedes törtek írása, olvasása, összehasonlítása (754-781) | 113 |
Tizedes törtek összeadása, kivonása (782-839) | 117 |
Tizedes törtek szorzása, osztása (840-1047) | 123 |
NAGY ÉS KICSI SZÁMOK ÍRÁSA, NORMÁLALAK (l048-1054) | 145 |
MŰVELETEK ALGEBRAI KIFEJEZÉSEKKEL 1055-1120) | 146 |
EGYENLETEK (1121-1210) | 155 |
EGYENLŐTLENSÉGEK (1211-1236) | 166 |
ELSŐFOKÚ EGYENLETRENDSZEREK, EGYENLŐTLENSÉGRENDSZEREK (1237-1245) | 170 |
ELSŐFOKÚ EGYENLETTEL, EGYENLŐTLENSÉGGEL MEGOLDHATÓ FELADATOK (1246-1468) | 173 |
FÜGGVÉNYEK | 190 |
Hozzárendelések, koordinátarendszer. (1469-1513) | 190 |
Arányosságok (1514-1540) | 197 |
Lineáris függvények (1541-1563) | 199 |
Másodfokú függvények (1564-1571) | 202 |
Tört, abszolútérték és négyzetgyök függvény (1572-1584) | 204 |
Grafikonok a koordináta-rendszerben (1585-1598) | 206 |
Hozzárendelési szabályok, gépek (1599-1613) | 212 |
Grafikusan és algebrai úton is megoldható feladatok (1614-1622) | 215 |
SOROZATOK | 217 |
A sorozatok megadása (1623-1635) | 217 |
Számtani sorozatok (1636-1697) | 218 |
Mértani sorozatok (1698-1741) | 222 |
Vegyes feladatok (1742-1782) | 225 |
OSZTHATÓSÁG | 229 |
Osztók és többszörösök (1783-1809) | 229 |
Maradékos osztás (1810-1851) | 232 |
Oszthatósági szabályok (i852-1861) | 235 |
Közös többszörös, közös osztó (1862-is92) | 236 |
Vegyes feladatok (is93-1932) | 238 |
SZÁMRENDSZEREK (1933-l981) | 241 |
GEOMETRIA | 245 |
Ponthalmazok (l982-2131) | 245 |
Síkbeli alakzatok | 263 |
Szakaszok, szögek (2132-2181) | 263 |
Kombinatorika a síkon (2182-2191) | 268 |
Sokszögek tulajdonságai (2192-2243) | 269 |
Sokszögek szögei (2244-2325) | 281 |
Háromszögek, négyszögek (2326-2411) | 291 |
Sokszögek kerülete, területe (2412-2493) | 302 |
A kör és részeinek kerülete, területe (2494-2516) | 313 |
Pithagorasz tételének alkalmazása (2517-2542) | 316 |
Vegyes feladatok (2543-2581) | 320 |
Geometriai transzformációk | 323 |
I. Egybevágósági transzformációk (2582-2583) | 323 |
Tengelyes tükrözés (2584-2624) | 324 |
Középpontos tükrözés (2625-2662) | 329 |
Pont körüli elforgatás (2663-2705) | 334 |
Párhuzamos eltolás (2706-2740) | 339 |
Alakzatok egybevágósága. Vegyes feladatok (2741-2756) | 344 |
II. Hasonlósági transzformációk | 346 |
Középpontos hasonlóság (2757-2776) | 346 |
Alakzatok hasonlósága. Vegyes feladatok (2777-2801) | 349 |
Térgeometria, térfogatszámítás (2802-2963) | 353 |
KOMBINATORIKA, VALÓSZÍNŰTSÉGSZÁMÍTÁS | 368 |
Vegyes kombinatorikai feladatok (2964-3104) | 368 |
Halmazokkal kapcsolatos megszámlálási feladatok (3105-3122) | 379 |
Valószínűségszámítás (3123-3141) | 381 |
Kedves Diákok! Egy olyan feladatgyűjtemény összeállítását tűztük ki célul, amelyet a tanulók és az őket tanító pedagógusok minden iskolatípusban (az alkalmazott tantervtől függetlenül), a tanítási-tanulási folyamat valamennyi fázisában jól tudnak használni. Ennek megfelelően a feladatokat témakörök szerint csoportosítottuk, nem pedig az egyes évfolyamok tananyaga alapján. A tematikus csoportokon belül megpróbáltunk tartalmilag és módszertanilag is a teljességre törekedni. Az egyes anyagrészeket bevezető, majd a tanult módszereket, ismereteket elmélyítő, gyakorló példák mellett a feladatgyűjteményben találhatók olyan nehezebb feladatok is, amelyek a tanulóktól megkövetelik az ismeretek alkotó alkalmazását. A feladatok nagy száma és változatossága lehetővé teszi, hogy a pedagógus a tanulók képességeinek, tudásszintjének, érdeklődésének, és természetesen saját szakmai ízlésének megfelelően válogasson feladatokat a gyerekek iskolai és otthoni munkájához. A könyv nem tartalmazza a feladatok megoldását, így ellenőrzésre, közvetlen iskolai számonkérésre is jól használható. (A kiadó a feladatgyűjtemény megoldásköteteit 1994 első negyedévében jelenteti meg.) Egy átfogó, gyűjteményes példatár használhatóságát nagymértékben befolyásolja szerkezete, a feladatok sorrendje, csoportosítása. Ezt szem előtt tartva, a feladatokat folyamatosan sorszámoztuk, és a tartalomjegyzékben megadtuk, hogy az egyes fejezetek, alfejezetek mely feladatokat tartalmazzák. Ezen túlmenően az algebrai, és a geometriai feladatok többségét a feltett kérdés jellege, illetve a megoldás módja alapján is csoportosítottuk, remélve, hogy ezzel segíteni tudunk a legmegfelelőbb feladatok kiválasztásában. Reméljük, hogy az érintettek haszonnal forgatják majd ezt a kötetet, és mindazok a célok, amelyek bennünket vezéreltek, a tanítási gyakorlatban valóra válnak. |