![]() 
  | 
Az emberiség története a középkorig 5. évfolyam, 12. kiadás (2025. 06. 12.) Mozaik Kiadó szerző: Horváth Andrea Dr., Horváth Levente Attila 
méret: 192x258 mm 
terjedelem: 196 oldal 
tanterv: NAT 2012 
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott 
2 780 Ft
 
Kosárba  
 | 
A NAT2020-nak való megfeleltetéshez az MS-2955U kiegészítő füzet használatát javasoljuk, amelyet a tankönyv mellékleteként biztosítunk, de a könyvtári könyvek mellé külön is megvásárolható. Ha a történelmet meg akarjuk szerettetni a gyerekekkel, első lépésben adjunk a kezükbe egy olyan könyvet, mely már belelapozáskor lebilincseli őket. A Mozaik Kiadó történelmi sorozata ezt az élményt nyújtja számukra. Célunk az, hogy úgy vezessük végig a gyerekekeket a történelmi eseményeken, hogy közben eléjük tárjuk a nagy korszakok hangulatát, hétköznapi világát. A könyvnek egyetlen gondolata sincs, melyet ne értelmezne, magyarázna vagy jelenítene meg fotó, ábra, csattanós történet, de mindenek előtt a legapróbb részletekig történelmi hűséggel megalkotott magas művészeti értékű rajzok. A képi anyag a logikus felépítéssel, az egyszerű mondatszerkezetekkel, a lényegre törő kérdésekkel és feladatokkal együtt még a szövegértési problémával küzdő gyerekek számára is biztos alapokat nyújt. Az 5. osztályosoknak készült kötet az emberiség történetét a kezdetektől a középkorig mutatja be. | 
| A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el.  | 




| Hogyan tanuljuk a történelmet? | 5 | 
| 1. A történelem forrásai | 6 | 
| A víz alatti és a kísérleti régészet (Olvasmány) | 9 | 
| Az őskori ember | 10 | 
| Az ember születése (Olvasmány) | 12 | 
| 2. Az őskőkori ember mindennapjai | 15 | 
| A barlangfestmények (Olvasmány) | 17 | 
| 3. Az újkőkori változások | 18 | 
| 4. Mesterek és művészek | 21 | 
| 5. Időmérés és időszámítás | 24 | 
| Az ókori kelet | 26 | 
| 6. Mezopotámia | 28 | 
| 7. Egyiptom, a Nílus ajándéka | 31 | 
| 8. A piramisok népe és isteneik | 34 | 
| A Perzsa Birodalom (Olvasmány) | 38 | 
| 9. Az Ószövetség népe és Fönícia | 39 | 
| 10. Az ókori India és Kína | 42 | 
| Összefoglalás | 45 | 
| Az ókori Hellász | 46 | 
| 11. A görög történelem hajnalán | 48 | 
| A görög istenek (Olvasmány) | 52 | 
| 12. A trójai háború | 53 | 
| 13. Az ókori olimpiák | 56 | 
| 14. A görög városállamok. Athén és Spárta | 59 | 
| 15. A görög?perzsa háborúk | 62 | 
| 16. Athén fénykora és bukása | 65 | 
| 17. A világhódító Nagy Sándor | 67 | 
| Az ókori világ csodái (Olvasmány) | 70 | 
| 18. A család és a gyermek az ókori görögöknél | 72 | 
| A görög lakóház (Olvasmány) | 74 | 
| Összefoglalás | 75 | 
| Az ókori Róma | 76 | 
| 19. Róma születése | 78 | 
| 20. A hódító Róma | 81 | 
| 21. Köztársaságból egyeduralom | 84 | 
| 22. A császárság kora | 87 | 
| 23. Városnézés az ókori Rómában | 90 | 
| Ünnepek és istenek (Olvasmány) | 94 | 
| 24. Oktatás és kultúra az ókori Rómában | 95 | 
| A Vezúv kincsei (Olvasmány) | 97 | 
| 25. Rómaiak hazánk területén | 98 | 
| 26. A kereszténység születése | 101 | 
| 27. A kereszténység és a birodalom | 104 | 
| Pannónia keresztény emlékei (Olvasmány) | 106 | 
| 28. A császárság válsága és a Római Birodalom bukása | 107 | 
| Vízvezetékek, katonai táborok (Olvasmány) | 110 | 
| Összefoglalás | 111 | 
| A középkori Európa | 112 | 
| 29. A népesség a középkorban | 114 | 
| 30. Mi maradt a Római Birodalomból? | 116 | 
| A vikingek (Olvasmány) | 118 | 
| 31. Vallás és birodalom: az iszlám | 119 | 
| 32. Nagy Károly udvarában | 122 | 
| 33. A várak urai | 125 | 
| Lovagvárak és lovagias lovagok (Olvasmány) | 128 | 
| 34. A falvak és lakóik | 130 | 
| 35. A városok és lakóik | 133 | 
| Hétköznapok és ünnepek (Olvasmány) | 136 | 
| 36. ?Imádkozzál és dolgozzál? | 138 | 
| Ismeretszerzés a középkorban (Olvasmány) | 141 | 
| 37. A középkor öröksége | 142 | 
| Összefoglalás | 145 | 
| A magyar történelem kezdetei és az Árpádok kora | 146 | 
| 38. A magyarok történetének kezdetei | 148 | 
| 39. A magyar nép vándorlása | 151 | 
| Népek átutazóban (Olvasmány) | 154 | 
| 40. A honfoglalás | 156 | 
| Miről mesélnek a sírok? (Olvasmány) | 159 | 
| 41. Megtelepedés és kalandozások | 160 | 
| 42. Az államalapítás | 162 | 
| 43. Szent István örökében | 165 | 
| 44. A változások kora | 168 | 
| Koronázási jelvényeink (Olvasmány) | 172 | 
| 45. IV. Béla és a tatárveszély | 174 | 
| 46. A tatárjárás és az újjáépítés | 176 | 
| Királynék és királylányok (Olvasmány) | 179 | 
| 47. Árpád-kori emlékeink | 181 | 
| ?Az egynyelvű és erkölcsű ország gyenge és törékeny? (Olvasmány) | 184 | 
| Összefoglalás | 185 | 
| Függelék | 186 | 
| Kislexikon | 189 | 
| Képjegyzék | 192 | 
| Hogyan tanuljuk a történelmet? A régmúlt világába pillanthatsz be ezzel a tankönyvvel: megismerheted az emberiség történetének kezdeteit, fontos eseményeit, a régi korok emberének életét. Mivel a történelem számodra új tantárgy, szeretnénk ellátni téged néhány hasznos tanáccsal. A kötet végén pedig egy időrendi táblázatot állítottunk össze, hogy ne csak a tankönyvben, hanem időben (és térben) is könnyen tájékozódj. Néhány kifejezésnél * jelet találsz. Ez azt jelenti, hogy magyarázatukat elolvashatod a kislexikonban. Ha a képekről szeretnél többet megtudni, lapozd fel a képjegyzéket! Mielőtt a tankönyvet a kezedbe veszed: - Készíts időtervet, hogy melyik tárgyat mikor fogod tanulni, és mennyi időt fordítasz rá! Mindez azért jó, mert így nem csúszol ki az időből. - Legjobb, ha aznap tanulod meg a leckét, amikor az órátok volt. Ekkor ugyanis még élénkebben emlékszel az órai magyarázatokra. Ezért a következő óra előtti napon elég lesz csak átismételned a tanultakat. - Tanulás előtt szüntess meg minden olyan zavaró tényezőt, amely elvonhatja a figyelmedet! Például kapcsold ki a televíziót, a rádiót! Hogyan tanuld meg az új leckét? - Először nyisd ki a tankönyvedet a tanulandó anyagnál, és az atlaszodat a megfelelő térképnél! Az alcímek, a képek és a térkép segítségével emlékezz vissza, milyen érdekességeket hallottál a tanórán! - Olvasd el figyelmesen az első szövegrészt! Keresd meg a hozzá tartozó térképet, képeket, ábrákat! Értelmezd azokat a szöveggel együtt! Ha már mindent megértettél, olvasd újra ezt a részt! Folytasd a tanulást hasonló módon a többi szöveggel! - Ha végigértél a leckén, olvasd össze a vastagon szedett szövegeket! Ezekből ugyanis értelmes mondatokat kapsz, melyek a lecke vázát adják. E kiemelések alapján készíts vázlatot a füzetedbe! - Tegyél fel kérdéseket magadnak az egyes szövegrészekhez (például Kikről szól? Mi történt?)! Ellenőrizd a tudásod! - Csukd be a füzetet, és mondd vissza a vázlatot! - Válaszolj a lecke végén található ellenőrző kérdésekre! - Végül mondd fel magadnak vagy szüleidnek az egész leckét! |