|  
 | Kémiai alapismeretek 7. évfolyam, 20. kiadás (2025. 05. 26.) Mozaik Kiadó méret: 170x240 mm terjedelem: 160 oldal egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott 
2 380 Ft
Kosárba   | |
|  | Díjak | 
| A könyv a kémiai alapfogalmak megértéséhez nyújt segítséget. A kiadványhoz kapcsolódó munkafüzetben számos feladat segíti a tananyag elmélyítését, gyakorlását. Információk a NAT2020 szerinti használathoz: A Kémia 7. és Kémia 8. kiadványunk együttesen kb. 70%-ban megfeleltethető a NAT2020-ban és a kerettantervben megadott tényanyagnak, de a tananyag feldolgozása még hagyományos módon zajlik. A kiadványt szükséges kiegészíteni az új kerettantervben előírt tananyagrészekkel, munkaformákkal és kísérletekkel (pl: tápanyagok, gyógyszerek, drogok kémiai vonatkozásai, a bor, a pálinka, a műanyagok kémiája stb.) Az óraszámok és a kétéves kerettantervi anyag bontásának és elosztásának figyelembevételével a Kémia 8. kiadvánnyal együtt használható. | 
| A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. | 




| Bevezetés | 9 | 
| A kémia tárgya és jelentősége | 10 | 
| Így tanuld a kémiát! | 13 | 
| A kísérletezés célja | 15 | 
| A laboratóriumi kísérletezés elővigyázatossági rendszabályai | 16 | 
| Kémiai alapismeretek | 17 | 
| Az anyagok és tulajdonságaik | 18 | 
| Gázok, folyadékok, szilárd anyagok | 21 | 
| A halmazállapot-változásokat kísérő energiaváltozások | 23 | 
| Az anyagok változásai | 26 | 
| A levegő összetétele | 28 | 
| A levegőszennyezés | 32 | 
| Az égés | 35 | 
| A tűzgyújtás és a tűzoltás | 38 | 
| Energiaforrások | 41 | 
| Ásványi szenek | 43 | 
| Mesterséges szenek | 46 | 
| A földgáz és a kőolaj | 48 | 
| A megújuló energiaforrások (Olvasmány) | 51 | 
| Táplálékaink mint energiaforrások és szervezetünk építőanyagai | 55 | 
| Az eddig megismert kémiai alapismeretek áttekintése | 61 | 
| A víz | 62 | 
| A víz a környezetünkben | 64 | 
| Az oldatok | 68 | 
| Az oldatok töménysége | 71 | 
| A vizes oldatok kémhatása | 77 | 
| Az anyagok csoportosítása | 79 | 
| A keverékek szétválasztása alkotórészeikre | 83 | 
| A kémiai alapismeretek összefoglalása | 85 | 
| A megismert környezetvédelmi fogalmak áttekintése | 89 | 
| Bepillantás a részecskék világába | 91 | 
| Az atomok és az elemek | 92 | 
| Az anyagmennyiség | 95 | 
| Az atom felépítése | 98 | 
| Az elektronfelhő szerkezete | 101 | 
| Az atomszerkezet és a periódusos rendszer | 104 | 
| A kémiai kötés | 106 | 
| Ionok képződése atomokból | 106 | 
| Ionkötés, ionvegyületek. Fémes kötés | 109 | 
| Kovalens kötés I. Elemek molekulái | 112 | 
| Kovalens kötés II. Vegyületek molekulái | 115 | 
| Anyagi halmazok, halmazállapotok | 118 | 
| A kémiai reakció | 122 | 
| Az anyagszerkezeti alapismeretek összefoglalása | 125 | 
| Környezetünk néhány fontos anyaga | 127 | 
| A papír (Olvasmány) | 128 | 
| Az üveg (Olvasmány) | 131 | 
| A kerámiai anyagok (Olvasmány) | 136 | 
| Építőanyagok és építési eljárások (Olvasmány) | 140 | 
| Vegyszerek a háztartásban | 142 | 
| Kémia a mindennapi életben (Olvasmány) | 146 | 
| Név- és tárgymutató | 148 | 
| Az új szakszavak jegyzéke | 150 | 
| Kislexikon | 154 | 
| Az elemek névsora | 156 | 
| Az elemek hosszú periódusos rendszere | 158 | 
| Táblázatok | 160 | 
| Kedves Diákok! Körültekintve környezetünkben a különféle anyagokból készült tárgyak sokaságát figyelhetjük meg. Ezek közül néhányat már előző tanulmányaink során megismerhettünk. Mindennapi életünkben tapasztalhatjuk, megfigyelhetjük, hogy az anyagok változnak, átalakulnak. Ilyen változás pl. a vas rozsdásodása, az élelmiszerek romlása, a fa korhadása. Ebben a tanévben a kémia tantárgy keretében olyan anyagok tulajdonságait és változásait vizsgáljuk, amelyek otthonunkban, lakóhelyünkön, természeti környezetünkben, az iparban és a mezőgazdaságban is előfordulnak. Kémiát azért tanulunk, hogy megismerjük az anyagok tulajdonságait, átalakításuk és felhasználásuk módjait, megértsük a természet jelenségeit. A kémia az anyagok összetételével, szerkezetével, tulajdonságaival, átalakításaival, előállításával és felhasználásával foglalkozik. |