|
Mechanika, hőtan 7. évfolyam, 21. kiadás (2024. 10. 17.) Mozaik Kiadó szerző: Bonifert Domonkosné Dr., Halász Tibor Dr., Kövesdi Katalin Dr., Miskolczi Józsefné Dr., Molnár György Sándorné dr., Sós Katalin Dr.
méret: 170x240 mm
terjedelem: 160 oldal
1 980 Ft
Kosárba
|
|
Díjak
|
A hosszú éveken át méltán legnépszerűbb általános iskolai fizikakönyv a NAT2007 alapján készült, de a NAT20012-es tantervhez is használható. A tananyag feldolgozásmódjának külön értéke, hogy a természettudományos gondolkodást fejleszti, az ismeretek alkalmazásával pedig visszakapcsolódást biztosít a gyakorlati élethez. Ezek a szempontok különösen erős hangsúllyal jelennek meg a Keresd a megoldást! c. részekben. Ezek a tanulók életéből vett fizikai problémákat tűznek ki, amelyek megoldása korszerű megközelítést, kreativitást, ötleteket, nyitottságot igényel. |
A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. |
I. Az anyag néhány tulajdonsága, kölcsönhatások | 9 |
1. Az anyag belső szerkezete | 10 |
2. A testek néhány mérhető tulajdonsága és ezek jellemző mennyiségei (Kiegészítő anyag) | 14 |
3. Termikus és mechanikai kölcsönhatások | 17 |
4. A mágneses, az elektromos és a gravitációs kölcsönhatás | 20 |
Keresd a megoldást! | 24 |
Összefoglalás | 26 |
II. A testek mozgása | 27 |
1. A hely és a mozgás viszonylagos (Kiegészítő anyag) | 28 |
2. Az egyenes vonalú egyenletes mozgás | 30 |
3. A változó mozgás | 35 |
4. Az egyenletesen változó mozgás. A gyorsulás fogalma | 37 |
Keresd a megoldást! | 40 |
Összefoglalás | 42 |
III. A dinamika alapjai | 43 |
1. A tehetetlenség törvénye. A tömeg | 44 |
2. A sűrűség | 47 |
3. Az erő fogalma | 51 |
4. A legismertebb erőfajták | 54 |
5. Az erőmérés. Erő-ellenerő | 58 |
6. Több erőhatás együttes eredménye | 61 |
7. A súrlódási és a közegellenállási erő | 63 |
8. A forgatónyomaték | 67 |
Keresd a megoldást! | 70 |
Összefoglalás | 72 |
IV. A nyomás | 73 |
1. A nyomás fogalma | 74 |
2. A folyadékok nyomása | 78 |
3. A gázok nyomása | 81 |
4. Közlekedőedények, hajszálcsövek | 85 |
5. A felhajtóerő. Arkhimédész törvénye | 87 |
6. A testek úszása, lebegése és elmerülése | 89 |
Keresd a megoldást! | 92 |
Összefoglalás | 94 |
V. Energia, energiaváltozások | 95 |
1. Az energia fogalma | 96 |
2. A munkavégzés és a munka | 99 |
3. Az egyszerű gépek | 102 |
4. A testek belső energiája. A fajhő | 107 |
5. Az égés (Kiegészítő anyag) | 110 |
6. A teljesítmény | 113 |
7. A hatásfok | 116 |
Keresd a megoldást! | 118 |
Összefoglalás | 122 |
VI. Hőjelenségek | 123 |
1. A hőterjedés | 124 |
2. A hőtágulás | 126 |
3. Halmazállapot-változások | 130 |
4. Az oldódás nem olvadás! (Kiegészítő anyag) | 138 |
5. Hőerőgépek (Kiegészítő anyag) | 140 |
Keresd a megoldást! | 150 |
Összefoglalás | 152 |
Táblázatok | 154 |
Időtérkép | 156 |
Az új szakszavak jegyzéke | 158 |
Kedves Diákok! Az emberek évezredek óta figyelik a körülöttük levő természetet. Az emberiség fejlődése, tudása szorosan kapcsolódik ehhez a tevékenységhez. Sok-sok évi tapasztalat eredménye, hogy egyre többet tudunk a természetben lejátszódó változásokról, jelenségekről. A természetet sokféle módszerrel, sokféle szempontból, minél több oldalról igyekszünk megismerni. 2000 évvel ezelőtt ezt még egy ember is megtehette, hiszen akkor a maihoz hasonlítva nagyon keveset tudott az emberiség. Azóta kialakultak a természetet különböző szempontból vizsgáló természettudományok. Ma már összehangolt munkamegosztás szükséges a biológia, a fizika, a kémia és a többi természettudomány között, hogy minél alaposabban megismerjük a világot. A fizika érdekes, hasznos tudomány. A természeti jelenségek megismeréséhez, megértéséhez nélkülözhetetlen. Kit ne érdekelne, hogyan keletkezik a villám és a szivárvány, miért repeszti szét a sziklákat a jég, miért merül el a vízben a vasdarab, és miért úszik a vasból készült hajó, hogyan működik a fényképezőgép és a rakéta, a vadászrepülőgép és az atomerőmű? Nektek is szükségetek lesz azokra az ismeretekre, amelyeknek alapjait az általános iskolai fizikaórákon tanuljátok meg. Ez azonban nem elegendő. A megszerzett ismeretek csak akkor hasznosak, ha alkalmazni is tudjátok azokat. Az ismeretek alkalmazása során újabb és újabb felismerésre juthattok, bővítve ezáltal is tudásotokat. Ezért magatok is végezzetek megfigyeléseket, kísérleteket, oldjatok meg problémákat! |