|
1. kiadás (2010. 11. 08.) Mozaik Kiadó szerző: Nagy József Dr.
méret: 170x242 mm
terjedelem: 512 oldal
6 280 Ft
4 396 Ft (30% kedvezménnyel)
Kosárba |
A felnövekvő generációk idejük nagy részét a hagyományos intézményes nevelés művi közegében töltik. Az értelem kiművelésének mára szükségessé váló szintje a felnövekvők nagy része számára megvalósíthatatlanná vált. A világszerte születőben lévő új pedagógiai kultúrát ismertető könyv erre a gyökeresen új helyzetre keresett és kínál megoldási lehetőségeket. |
Bevezető | 7 |
I. Problémák, kihívások és válaszlehetőségek | 12 |
Bevezető | 12 |
Tartalom | 13 |
01. A hagyományos pedagógiai kultúra csődje, az új pedagógiai kultúra feltételei | 14 |
02. A tanulók fejlődési különbségeinek prokrusztész-ágya, és a fejlődési fáziskülönbségek kezelhetősége | 23 |
03. A hagyományos és az új pedagógiai kultúra tartalmi (tantervi) szabályozása | 28 |
04. Késztető és segítő pedagógiai kultúra | 35 |
II. Általános elméleti alapok | 43 |
Bevezető | 43 |
Tartalom | 44 |
05. Komponensrendszer-elmélet és pedagógia | 46 |
06. A személyiség kompetenciái és operációs rendszere | 57 |
07. A kompetenciák komponensfajtái | 76 |
08. A komponensrendszerek fejlődése, fejlettségi szintjei | 95 |
III. A perszonális kompetencia fejlődéssegítésének alapjai | 122 |
Bevezető | 122 |
Tartalom | 123 |
09. Perszonális kompetencia | 124 |
10. Az önállóvá fejlődés segítése | 130 |
11. Az énfejlődés segítése | 143 |
12. Az egyéniséggé fejlődés segítése | 166 |
IV. A szociális kompetencia fejlődéssegítésének alapjai | 180 |
Bevezető | 180 |
Tartalom | 181 |
13. Szociális kompetencia | 183 |
14. A proszociális kulcskompetencia és a proszocialitás fejlődésének segítése | 190 |
15. A szociális kommunikatív kulcskompetencia fejlődésének segítése | 198 |
16. Az együttélési kulcskompetencia fejlődésének segítése | 212 |
17. Az érdekérvényesítő kulcskompetencia fejlődésének segítése | 236 |
V. A kognitív kompetencia fejlődéssegítésének alapjai | 246 |
Bevezető | 246 |
Tartalom | 247 |
18. Kognitív kompetencia | 249 |
19. Kognitív rutinok és kognitív készségek | 271 |
20. A kognitív kommunikatív kulcskompetencia fejlődésének segítése | 296 |
21. A tudásszerző kulcskompetencia fejlődésének segítése | 315 |
22. A gondolkodási kulcskompetencia fejlődésének segítése | 333 |
23. A tanulási kulcskompetencia fejlődésének segítése | 345 |
VI. A komponensrendszerek korrekt feltárása és fejlődési folyamataik korrekt feltérképezése | 359 |
Bevezető | 359 |
Tartalom | 360 |
24. A KORREKT feltárás és a KORREKT értékelés alapjai | 362 |
25. A (szó)olvasáskészség KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése | 376 |
26. A rendszerező képesség komponensrendszerének KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése | 392 |
27. Az elemi kombinatív képesség komponensrendszerének KORREKT feltárása és fejlődésének feltérképezése | 420 |
VII. KORREKT fejlődéssegítés | 436 |
Bevezető | 436 |
Tartalom | 437 |
28. A KORREKT fejlődéssegítés általános alapjai | 438 |
29. KORREKT fejlődéssegítés DIFER programcsomaggal | 450 |
30. KORREKT fejlődéssegítés SZÖVEGFER programcsomaggal | 464 |
Irodalom | 476 |
Ábrajegyzék | 494 |
Fogalommutató | 498 |
Névmutató | 507 |
Brief contents | 511 |