|
Tanári kézikönyviskolai előkészítő és 1-2. évfolyam, 3. kiadás (2022. 08. 17.) Mozaik Kiadó szerző: Józsa Krisztián Dr.
méret: 170x240 mm
terjedelem: 136 oldal
4 180 Ft
Kosárba |
Mit tehetünk, hogy gyermekeink az iskolában könnyen és örömmel tanuljanak? A siker titka a kezdetekben rejlik, a kisgyermekkorban lerakott biztos alapok teszik lehetővé a későbbi eredményes tanulást. Ez a könyv ezt a célt szolgálja: a matematika játékos tanulásához nyújt segítséget 4–8 éves kor között. A kiadvány 116 játéka otthon, az óvodában és az iskolában egyaránt alkalmazható. |
Az iskolát kezdő gyermekek számolási készségének fejlettségében években mérhető egyéni különbségek vannak. A gyakorlati tapasztalatok és a kutatási eredmények egymást megerősítve mutatnak rá, hogy a jelentős fejlettségbeli megkésettséget a hagyományos iskolai módszerek nem, vagy csak alig tudják kompenzálni. A hátránnyal induló tanulók jelentős része az első iskolai évek alatt végérvényesen leszakad társaitól, a gyermekek közötti különbségek nagysága az iskolai évek alatt tovább növekszik. Fejlesztő kísérleteink eredményei alapján ugyanakkor bizonyítottnak látjuk: az elemi számolási készség játékos módszerekkel mind óvodában, mind iskolában eredményesen fejleszthető. A szülők kezében ugyancsak óriási lehetőségek vannak arra, hogy segítsék gyermekük matematikai készségeinek a fejlődését. A gyermekek fejlődésbeli megkésettsége már óvodás korban jelentős mértékben csökkenthető, a sikeres iskolakezdés, iskolai tanulás feltételei megteremthetőek. A sikerhez új szemléletmódra és részben új módszerekre van szükség. Olyan fejlesztések lehetnek eredményesek, melyek igazodnak a gyermek egyéni fejlődési üteméhez, aktuális fejlettségi szintjéhez. A készségek fejlődése évekig tartó folyamat, ezért a hatékony fejlesztéshez több évet átfogó, az óvodából az iskolába átívelő programokat kell egységes módszertanra alapozva megvalósítani. Ez a könyv ebben a szemléletben kívánja segíteni az elemi számolási készség fejlesztését. Az első rész a készség fejlődésével és fejlesztésével foglalkozó hazai kutatások eredményeit foglalja össze. A második részben egy játékgyűjteményt adunk közre, mely alkalmas az óvodai és iskolai fejlesztésre a tipikusan fejlődő gyermekek esetében 4-8 éves kor között, illetve a fejlődésben megkésett gyermekeknél magasabb évfolyamokon is mindaddig, amíg a számolási készséget elsajátítja a gyermek. A mondókák, játékok egy része otthon is felhasználható, játszható. A játékgyűjtemény az elmúlt másfél évtizedben végzett fejlesztő programjaink tapasztalatai alapján állt össze. Benne van mindazon óvodapedagógusoknak és tanítóknak a munkája, akik részt vettek ezekben a programokban, a módszert kipróbáló kísérletekben. |