|
Természetföldrajzi környezetünk 9. évfolyam, 8. kiadás (2024. 02. 28.) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 104 oldal
tanterv: NAT 2012
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
1 680 Ft
Kosárba
|
A munkafüzet jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. |
Tájékozódás a világegyetemben és a Földön | 5 |
A csillagászati ismeretek fejlődése | 5 |
A világegyetem | 6 |
A Naprendszer csillaga | 8 |
A Nap körül keringő égitestek | 9 |
A Föld mint égitest I. | 11 |
A Föld mint égitest II. | 14 |
A Hold | 15 |
Az űrkutatás szerepe a Naprendszer megismerésében | 17 |
A térkép | 18 |
Távérzékelés és térinformatika | 20 |
Mit tudsz a Földről, kozmikus környezetéről és a térképről? | 21 |
A geoszférák | 24 |
A Föld belső szerkezete | 24 |
A kőzetlemezek mozgása | 25 |
A lemezmozgások következményei I.(földrengés, vulkanizmus) | 26 |
A lemezmozgások következményei II.(hegységképződés) | 28 |
Ásványok, kőzetek és hasznosítható ásványegyüttesek | 29 |
A földtörténet eseményei | 32 |
Felszínfejlődés a belső és külső erők kölcsönhatásában | 33 |
A talaj: a földrajzi burok összetett rendszere | 35 |
Mit tudsz a kőzetburokról? | 37 |
A légkör anyaga és szerkezete | 40 |
A levegő felmelegedése | 42 |
A felhő- és csapadékképz?dés | 44 |
Légnyomás, szél; ciklonok, anticiklonok | 45 |
Időjárási frontok | 47 |
A nagy földi légkörzés | 48 |
A monszunszélrendszer; a helyi szelek | 49 |
A szél és a csapadék felszínformáló tevékenysége | 51 |
A légkör jelentősége, védelme | 52 |
Mit tudsz a levegőburokról? | 53 |
A vízburok tulajdonságai | 56 |
A vízburok mozgásai | 58 |
A felszín alatti vizek | 61 |
A karsztosodás | 64 |
A felszíni vizek | 65 |
A folyóvíz felszínformáló munkája | 67 |
A jég felszínformáló munkája | 68 |
Gazdálkodás a vizekkel | 69 |
Mit tudsz a vízburokról? | 72 |
A természetföldrajzi övezetesség | 74 |
A szoláris és a földrajzi övezetesség | 74 |
A forró övezet I. | 75 |
A forró övezet II. | 76 |
A mérsékelt övezet I?II. ? az övezet átmeneti határain | 78 |
A mérsékelt övezet III. ? a valódi mérsékelt öv | 80 |
A hideg övezet | 82 |
A hegyvidékek övezetessége | 83 |
Mit tudsz a természetföldrajzi övezetességről? | 85 |
A természeti és a társadalmi környezet | 88 |
A népesség összetétele | 88 |
A népesség földrajzi eloszlása | 90 |
A világ népességének gyarapodása | 93 |
A települések I. ? a magányos települések és a falvak | 95 |
A települések II. ? a városok | 97 |
Mit tudsz a természeti és a társadalmi környezet összefüggéseiről? | 100 |
Kedves Diákok! A 9. osztályos földrajztankönyvhöz kapcsolódó munkafüzetet tartjátok a kezetekben. Minden tananyagrészhez feladatsort készítettünk, amelyek megoldása segít benneteket az előző években megszerzett tudás alkalmazásában, az új ismeretek elsajátításában, a rendszerezésben, a lényegkiemelésben és a földrajz iránti érdeklődésetek megerősítésében. A feladatok nemcsak a tényismeretek felidézését igénylik, hanem az összefüggésekre alapozott földrajzi gondolkodás és a problémamegoldó képesség fejlesztését is szolgálják. A témazárókra való felkészüléshez összefoglaló feladatsorok állnak rendelkezésetekre, amelyek módot adnak az önellenőrzésre, a hiányosságok pótlására, ismereteitek korrigálására. A feladatokat megoldhatjátok önállóan vagy csoportmunkában, a tanórán és az otthoni felkészülésetek során egyaránt. Igyekeztünk szemelvényekkel, térképvázlatokkal, adatsorokkal, diagramokkal ösztönözni benneteket a különböző földrajzi-környezeti tartalmak értelmezésére, elemzésére, összehasonlítására, helyenként ábrázolására. Szeretnénk példákat nyújtani arra, hogy az elméletben megismert természeti, környezeti és társadalmi jelenségek, folyamatok a gyakorlatban hogyan nyilvánulnak meg, illetve az általatok tapasztalt jelenségeknek mi az elméleti háttere. Vegyétek segítségül a tanuláshoz rendszeresen a tankönyveteket, az atlaszotokat, építsétek be mindennapi tapasztalataitokat! Búvárkodjatok a könyvtárban, az interneten! Tanulásotok során támaszkodjatok a 9. osztályos tananyaghoz legszorosabban kapcsolódó egyéb természettudományos ismeretekre és megismerési módokra! Fogjatok össze társaitokkal! Segítsétek egymást a kutatómunkában! Tartsatok beszámolót a szerzett ismeretekről! Fejtsétek ki egyéni véleményeteket egy-egy témakörben! Érveljetek önálló állásfoglalásotok mellett! Tegyétek érdekesebbé és hatékonyabbá ez által is a földrajzórákat! A feladatok közül válogathattok. A differenciálásban, a feladatmegoldás módszereinek kiválasztásában fogadjátok segítségül szaktanárotok irányítását! |