![]() 
  | 
Általános és szervetlen kémia 9. évfolyam, 9. kiadás (2023. 10. 10.) Mozaik Kiadó 
méret: 168x238 mm 
terjedelem: 112 oldal 
tanterv: NAT 2012 
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott 
1 880 Ft
 
Kosárba  
 | 
|
![]()  | 
 Díjak 
 | 
Az MS-2616U tankönyvhöz készült munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése.  | 




| Előszó | 3 | 
| I. A KÉMIA ÉS AZ ATOMOK VILÁGA | 4 | 
| Kémiai felfedezések születése | 4 | 
| Atommodellek | 7 | 
| Az atom felépítése | 8 | 
| A radioaktivitás és jelentősége | 10 | 
| Az elektronburok szerkezete | 11 | 
| Az atomszerkezet és a periódusos rendszer | 12 | 
| Összefoglalás | 14 | 
| II. KÉMIAI KÖTÉSEK ÉS KÖLCSÖNHATÁSOK HALMAZOKBAN | 17 | 
| Halmazok | 17 | 
| Ionos kötés és ionrács | 18 | 
| A fémes kötés és a fémrács | 20 | 
| A kovalens kötés | 21 | 
| A molekulák térbeli alakja, kötés-és molekulapolaritás | 23 | 
| A másodrendű kötések | 25 | 
| Az atomrács | 25 | 
| A molekularács | 26 | 
| Az összetett ionok | 27 | 
| Összefoglalás | 28 | 
| III. ANYAGI RENDSZEREK | 31 | 
| Anyagi rendszerek és csoportosításuk | 31 | 
| Halmazállapotok. Gázok és gázelegyek | 32 | 
| A folyadékok | 34 | 
| Az oldatok | 35 | 
| Az oldódás | 36 | 
| Az oldatok töménységének megadása | 37 | 
| A szilárd anyagok | 39 | 
| A halmazállapot-változások | 40 | 
| Kolloidok | 42 | 
| Összefoglalás | 43 | 
| IV. KÉMIAI REAKCIÓK ÉS REAKCIÓTÍPUSOK | 45 | 
| A kémiai reakciók és feltételeik | 45 | 
| Kémiai egyenlet (sztöchiometria) | 46 | 
| A kémiai reakciók energiaviszonyai | 48 | 
| A reakciósebesség és befolyásolása | 50 | 
| A kémiai egyensúly | 51 | 
| A kémiai egyensúly befolyásolása | 53 | 
| Sav?bázis reakciók | 54 | 
| A víz disszociációja, a kémhatás | 56 | 
| A közömbösítés | 58 | 
| Oxidáció és redukció | 59 | 
| Az oxidációs szám és kiszámítása | 60 | 
| Oxidációsszám-változás a redoxireakciókban | 61 | 
| Összefoglalás | 62 | 
| V. ELEKTROKÉMIA | 66 | 
| Galvánelemek | 66 | 
| Elektródpotenciál | 68 | 
| A redoxireakciók iránya | 69 | 
| Az elektrolízis | 70 | 
| Az elektrolízis alkalmazásai | 72 | 
| Összefoglalás | 74 | 
| VI. A NEMESGÁZOK, A HIDROGÉN,A HALOGÉNEK ÉS VEGYÜLETEIK | 76 | 
| A szervetlen kémia tárgya | 76 | 
| A nemesgázok | 77 | 
| A hidrogén | 77 | 
| A halogének | 79 | 
| A hidrogén-klorid és a nátrium-klorid | 81 | 
| Összefoglalás | 83 | 
| VII. AZ OXIGÉNCSOPORTÉS ELEMEINEK VEGYÜLETEI | 84 | 
| Az oxigén | 84 | 
| Az ózon | 86 | 
| Az oxigén hidrogénnel alkotott vegyületei | 87 | 
| A kén | 90 | 
| A dihidrogén-szulfid és sói | 91 | 
| A kén fontosabb oxigéntartalmú vegyületei | 92 | 
| Összefoglalás | 94 | 
| VIII. A NITROGÉNCSOPORT ÉS ELEMEINEK VEGYÜLETEI | 95 | 
| A nitrogén és az ammónia | 95 | 
| A nitrogén oxidjai | 98 | 
| Nitrogéntartalmú oxosavak és sóik | 98 | 
| A foszfor és fontosabb vegyületei | 101 | 
| Összefoglalás | 102 | 
| Számolási feladatokat kedvelőknek | 105 | 
| Kedves Diákok!  Ez a munkafüzet a Mozaik Kiadó Kémia 9. című tankönyvének kiegészítője. A könyvből megtanultak a munkafüzet kérdéseinek megválaszolásával, illetve feladatainak megoldásával még jobban rögzülnek emlékezetedben. A kiegészítendő mondatok a megfelelő tankönyvi fejezetek leglényegesebb mondanivalóira kívánják ráirányítani a figyelmedet. A munkafüzet felépítése a tankönyv szerkezetét követi. Minden fejezet címe azonos a tankönyvben lévőével. A többségében a tankönyv törzsanyagára épülő feladatok önálló feldolgozása lehetővé teszi az órai számonkérésekre való felkészülést. A kísérletekkel kapcsolatos kérdésekre csak akkor érdemes válaszolnod, ha láttad, illetve saját magad elvégezted azokat. A számítási feladatokat kedvelőknek című részben levő feladatok megoldását a közép-, illetve emelt szintű érettségi vizsgára készülőknek javasoljuk. Legjobb, ha kémiatanárotokkal közösen, például szakkörön dolgozzátok fel. Egész tanévre szóló csoportos projektfeladatok: - Készítsetek fali tablókat a tananyagban előforduló ipari gyártási folyamatokról! - Gyűjtsetek cikkeket a tananyaghoz kapcsolódó környezetvédelmi problémákról, és elemezzétek azokat kémiai szempontból! - Szervezzetek vitát a hírekben megjelenő aktuális, illetve a lakóhelyünket érintő környezetvédelmi kérdésekről! - Készítsetek fali tablókat a tananyagban szereplő kémikusok munkásságáról! - Készítsetek időtérképet, amelyen folyamatosan helyezzétek el a megismert tudósokat, illetve az alapvető kémiai fogalmakat!  |