![]()
|
Életközösségek. Az élővilág fejlődése 7. évfolyam, 4. kiadás (2025. 07. 22.) Mozaik Kiadó szerző: Csókási Andrásné Czegléd Anna, Horváth Andrásné Szabó Emőke, Jámbor Gyuláné, Kissné Gera Ágnes
méret: 168x238 mm
terjedelem: 112 oldal
tanterv: NAT 2020
1 680 Ft
Kosárba
|
A NAT2020 szerint átdolgozott MS-2610U Biológia 7. tankönyvhöz készült munkafüzet. A munkafüzet jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. |



| Kedves Gyerekek! | 3 |
| BOLYGÓNK ÉLŐVILÁGA I. | 4 |
| A tenger világa | 4 |
| A nyílt vizeken | 6 |
| A parton és a partközelben | 7 |
| Veszélyben a tenger! | 8 |
| Trópusi esőerdők | 9 |
| Amazónia varázslatos állatvilága | 10 |
| A szavanna | 11 |
| Állatsereglet a szavannán | 12 |
| Az erszényesek szigete | 13 |
| A szárazság hazájában | 15 |
| Ültetvények növényei | 16 |
| Mit tanultunk a tengerek és a trópusok élővilágáról? | 17 |
| BOLYGÓNK ÉLŐVILÁGA II. | 21 |
| Kék egű mediterrán | 21 |
| Az erdőktől a füves pusztákig | 22 |
| Az északi fenyvesek | 23 |
| Élet a tundrán | 24 |
| A jég világa | 25 |
| Fenn a csúcsokon | 26 |
| Mit tanultunk a mérsékelt és a hideg éghajlati övezet, valamint a magas hegyek élővilágáról? | 27 |
| AZ ÉLŐLÉNYEK SZERVEZŐDÉSE | 30 |
| Az élőlények testszerveződése | 30 |
| A test építőkövei | 31 |
| A sejtek anyagcsere-folyamatai | 32 |
| A fotoszintézis során termelt oxigén mennyiségének vizsgálata | 33 |
| A biológiai információ átadása | 35 |
| Az állati szövetek I. | 36 |
| Az állati szövetek II. | 37 |
| Megfigyelések, vizsgálódások – A mikroszkóp és a mikroszkópi vizsgálatok | 38 |
| Mit tanultunk az élőlények szerveződéséről? | 39 |
| AZ ÉLŐVILÁG TÖRZSFEJLŐDÉSE | 43 |
| Rendszer az élők világában | 43 |
| Az evolúció elmélete | 44 |
| A fajok keletkezése | 45 |
| Az élet korai történései | 46 |
| Az egysejtűek | 47 |
| A gombák országa | 48 |
| A növények országa | 49 |
| Virágos, magvas növények | 50 |
| Az állatok országa | 51 |
| A puhatestűek világa | 52 |
| A legnépesebb állatcsoport | 53 |
| A gerincesek törzsfejlődése | 54 |
| A gerincesek meghódítják a szárazföldet | 55 |
| Az emberré válás | 56 |
| Mit tanultunk az élőlények törzsfejlődéséről? | 57 |
| AZ ÉLŐLÉNYEK KÖRNYEZETE | 61 |
| Az élőlény és környezete | 61 |
| Életközösségek | 63 |
| Kölcsönhatások az életközösségben | 64 |
| Táplálkozási szintek | 65 |
| Az életközösségek anyagforgalma | 66 |
| Megfigyelések, vizsgálódások – Az iskola és környezete | 67 |
| Megfigyelések, vizsgálódások – A talaj és a víz | 70 |
| Mit tanultunk az élőlények környezetéről és az életközösségekről? | 72 |
| BOLYGÓNK A JÖVŐNK | 75 |
| A víz védelme | 75 |
| Fojtogató légkör | 78 |
| Éghajlatváltozás | 81 |
| Mi lesz veled emberiség? | 85 |
| Megfigyelések, vizsgálódások – Környezetszennyezés | 90 |
| Fenntartható fejlődés | 94 |
| Kihívások és lehetőségek az élelmiszer-termelésben | 95 |
| A természetbarát iskola | 97 |
| A Föld napja | 98 |
| A természeti örökség védelme | 99 |
| MIT KELL TUDNI A TANÉV VÉGÉN? | 102 |
| A gerinctelenek összehasonlítása az evolúció tükrében | 109 |
| A gerincesek összehasonlítása az evolúció tükrében | 110 |