|
Életközösségek. Az élővilág fejlődése 7. évfolyam, 3. kiadás (2024. 02. 28.) Mozaik Kiadó szerző: Csókási Andrásné Czegléd Anna, Horváth Andrásné Szabó Emőke, Jámbor Gyuláné, Kissné Gera Ágnes
méret: 168x238 mm
terjedelem: 112 oldal
tanterv: NAT 2020
1 540 Ft
Kosárba
|
A NAT2020 szerint átdolgozott MS-2610U Biológia 7. tankönyvhöz készült munkafüzet. A munkafüzet jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. |
Kedves Gyerekek! | 3 |
BOLYGÓNK ÉLŐVILÁGA I. | 4 |
A tenger világa | 4 |
A nyílt vizeken | 6 |
A parton és a partközelben | 7 |
Veszélyben a tenger! | 8 |
Trópusi esőerdők | 9 |
Amazónia varázslatos állatvilága | 10 |
A szavanna | 11 |
Állatsereglet a szavannán | 12 |
Az erszényesek szigete | 13 |
A szárazság hazájában | 15 |
Ültetvények növényei | 16 |
Mit tanultunk a tengerek és a trópusok élővilágáról? | 17 |
BOLYGÓNK ÉLŐVILÁGA II. | 21 |
Kék egű mediterrán | 21 |
Az erdőktől a füves pusztákig | 22 |
Az északi fenyvesek | 23 |
Élet a tundrán | 24 |
A jég világa | 25 |
Fenn a csúcsokon | 26 |
Mit tanultunk a mérsékelt és a hideg éghajlati övezet, valamint a magas hegyek élővilágáról? | 27 |
AZ ÉLŐLÉNYEK SZERVEZŐDÉSE | 30 |
Az élőlények testszerveződése | 30 |
A test építőkövei | 31 |
A sejtek anyagcsere-folyamatai | 32 |
A fotoszintézis során termelt oxigén mennyiségének vizsgálata | 33 |
A biológiai információ átadása | 35 |
Az állati szövetek I. | 36 |
Az állati szövetek II. | 37 |
Megfigyelések, vizsgálódások – A mikroszkóp és a mikroszkópi vizsgálatok | 38 |
Mit tanultunk az élőlények szerveződéséről? | 39 |
AZ ÉLŐVILÁG TÖRZSFEJLŐDÉSE | 43 |
Rendszer az élők világában | 43 |
Az evolúció elmélete | 44 |
A fajok keletkezése | 45 |
Az élet korai történései | 46 |
Az egysejtűek | 47 |
A gombák országa | 48 |
A növények országa | 49 |
Virágos, magvas növények | 50 |
Az állatok országa | 51 |
A puhatestűek világa | 52 |
A legnépesebb állatcsoport | 53 |
A gerincesek törzsfejlődése | 54 |
A gerincesek meghódítják a szárazföldet | 55 |
Az emberré válás | 56 |
Mit tanultunk az élőlények törzsfejlődéséről? | 57 |
AZ ÉLŐLÉNYEK KÖRNYEZETE | 61 |
Az élőlény és környezete | 61 |
Életközösségek | 63 |
Kölcsönhatások az életközösségben | 64 |
Táplálkozási szintek | 65 |
Az életközösségek anyagforgalma | 66 |
Megfigyelések, vizsgálódások – Az iskola és környezete | 67 |
Megfigyelések, vizsgálódások – A talaj és a víz | 70 |
Mit tanultunk az élőlények környezetéről és az életközösségekről? | 72 |
BOLYGÓNK A JÖVŐNK | 75 |
A víz védelme | 75 |
Fojtogató légkör | 78 |
Éghajlatváltozás | 81 |
Mi lesz veled emberiség? | 85 |
Megfigyelések, vizsgálódások – Környezetszennyezés | 90 |
Fenntartható fejlődés | 94 |
Kihívások és lehetőségek az élelmiszer-termelésben | 95 |
A természetbarát iskola | 97 |
A Föld napja | 98 |
A természeti örökség védelme | 99 |
MIT KELL TUDNI A TANÉV VÉGÉN? | 102 |
A gerinctelenek összehasonlítása az evolúció tükrében | 109 |
A gerincesek összehasonlítása az evolúció tükrében | 110 |