|  
 |  10. évfolyam, 10. kiadás (2024. 09. 24.) Mozaik Kiadó szerző: Fráter Adrienne méret: 192x258 mm terjedelem: 208 oldal tanterv: NAT 2012 
3 080 Ft
Kosárba   | 
| A munkáltató könyv hatékony segítséget nyújt az iskolában tanultak megértéséhez és elmélyítéséhez, és külön hangsúlyt helyez a diákok számára nehezebben érthető ismeretek alapos és közérthető magyarázatára. Az egyéni tanulást támogatják az ábrák, táblázatok, elemzések és a gondosan felépített feladatsorok a fogalmak, összefüggések megértéséhez. A tanórákra való felkészülés mellett a sikeres érettségihez is fontos segítséget nyújt. | 
| A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. | 




| A szövegtípusok | 7 | 
| A szövegtípusok osztályozása | 8 | 
| Az iskolában használt szövegtípusok | 20 | 
| A továbbtanuláshoz és a munka világában szükséges gyakorlati szövegtípusok | 34 | 
| A digitális kommunikáció szövegtípusai | 44 | 
| Összefoglalás | 52 | 
| A stílusrétegek | 53 | 
| A nyelvi stílus | 54 | 
| A stílus kifejezőereje | 62 | 
| A stílusrétegek. A társalgási stílus | 70 | 
| A tudományos stílus | 78 | 
| A publicisztikai stílus | 84 | 
| A hivatalos stílus és a szónoki stílus | 92 | 
| Összefoglalás | 100 | 
| A nyelvi szintek jelentéstana és stilisztikája | 101 | 
| A hétköznapi és a művészi kommunikáció | 102 | 
| A szöveg vizuális elrendezése | 111 | 
| Zeneiség a hétköznapi és a szépirodalmi szövegekben | 120 | 
| A helyesírás stilisztikai változatai (emelt szint) | 130 | 
| A képszerűség eszközei a hétköznapi és a szépirodalmi szövegekben I | 132 | 
| A képszerűség eszközei a hétköznapi és a szépirodalmi szövegekben II. | 141 | 
| A szó a hétköznapi és a szépirodalmi szövegekben I. | 148 | 
| A szó a hétköznapi és a szépirodalmi szövegekben II. | 159 | 
| Az alakzatok a hétköznapi nyelvben és a szépirodalomban | 169 | 
| A szövegszerkesztés a szépirodalmi szövegekben | 178 | 
| Összefoglalás | 188 | 
| Forráshasználat | 189 | 
| A könyvtár és a számítógép szerepe az információszerzésben. A forráshasználat szabályai | 190 | 
| Az egynyelvű szótárak | 197 | 
| Összefoglalás | 205 | 
| Függelékek | 205 | 
| Új szakszavak jegyzéke | 206 | 
| Forrásjegyzék | 207 | 
| Képjegyzék | 207 | 
| Kedves Diákok! A 10. évfolyamon tovább bővülnek ismereteitek. Míg tavaly elsősorban a nyelvi rendszer jeleivel és szabályaival foglalkoztunk, ebben az évben a hangsúly a nyelvi stílusra kerül. A stilisztikai ismeretek elsajátítása nem csupán iskolai tanulmányaitokhoz szükséges, de nagyban hozzájárulhat ahhoz is, hogy hatékonyan érvényesüljetek a hétköznapokban az egyéniségeteknek és az adott beszédhelyzetnek megfelelő stílus kiválasztásával. Az első fejezetben megismerhetitek a legfontosabb szövegtípusok jellegzetességeit és felépítését. A tankönyv második fejezete elmélyíti és árnyalja eddigi ismereteiteket az egyes nyelvhasználati színtereken használt szövegtípusokról, és bemutatja, hogyan kell formába önteni egy üzenetet ahhoz, hogy megfelelő hatást érjünk el vele. A leckék többsége kiegészül gyakorlati tanácsokkal is, amelyek segítséget nyújthatnak egyéni stílusotok kialakításához. A tankönyv harmadik fejezetében arról lesz szó, hogy az egyes nyelvi elemek - a legkisebbtől a legösszetettebbig - milyen többletjelentést kaphatnak a szövegekben, és hogyan használhatók fel a hatékony kommunikáció során. Ebben a fejezetben a hétköznapi kommunikációról a művészi kommunikációra kerül a hangsúly, bemutatva a szépirodalmi stílus jellegzetességeit köznapi példákkal párhuzamba állítva. A kötetben szereplő stilisztikai ismeretek ugyanakkor segítséget nyújthatnak az irodalomórákon is a műalkotások értelmezéséhez, elemzéséhez. Az utolsó fejezetben a könyvtári és az internetes kutatómunkáról olvashattok hasznos ismereteket. A könyv négy fejezetének leckéi hasonló módon épülnek fel: 
 Az egyes témaköröket összefoglaló oldal zárja, az emelt szintű érettségi tudnivalóit pedig a leckék végén találjátok. A tankönyv végén kapott helyet az új szakszavak jegyzéke. A könyvben *-gal jelöltük meg azokat a fogalmakat, amelyek a középszintű érettségi követelményrendszerében szerepelnek, **-gal pedig azokat, amelyek az emelt szintű érettségiében. |