![]()
|
8. évfolyam, 11. kiadás (2025. 08. 18.) Mozaik Kiadó
méret: 174x244 mm
terjedelem: 144 oldal
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
2 080 Ft
Kosárba
|
A népszerű tankönyvcsalád 8. osztályos kötete jól használható mind a tanórai munkához, mind az otthoni tanuláshoz. Magyarázatai közérthetőek, játékos és humoros, a diákok világához közel álló feladatai segítik az érdeklődés felkeltését és a tanulnivaló jobb megértését. Az önálló tanulást támogatják a fejezetek végén található összefoglalások, amelyek segítenek a tanult ismeretek rendszerezésében és elmélyítésében. Az ismeretek átadása mellett a kiadvány nagy hangsúlyt fektet a szövegértési készség és a kommunikációs képesség fejlesztésére, valamint a helyesírási ismeretek folyamatos bővítésére. A tankönyv külön fejezetet szentel a felső tagozat anyanyelvi ismereteinek rendszerező áttekintésére, így segítve a középiskolai felvételi vizsga megírását. |
| A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. |




| 1. Tanulj tanulni! | 8 |
| Mit tanultunk az elmúlt években? | 13 |
| 2. Mit tanultunk az elmúlt években? | 14 |
| Az összetett mondat | 25 |
| 3. A mellérendelő összetett mondat | 26 |
| 4. Az alárendelő összetett mondat I. | 31 |
| 5. Az alárendelő összetett mondat II. | 37 |
| 6. Sajátos jelentéstartalmú mellékmondatok | 45 |
| 7. A többszörösen összetett mondatok | 48 |
| 8. A mondatok csoportosítása szerkezetük szerint | 53 |
| 9. Az összetett mondatok helyesírása | 55 |
| 10. Összefoglalás | 60 |
| Szövegalkotás | 61 |
| 11. Véleménynyilvánítás írásban | 62 |
| 12. A mindennapi élet hivatalos iratai I. | 67 |
| 13. A mindennapi élet hivatalos iratai II. | 72 |
| 14. Összefoglalás | 74 |
| Tömegkommunikáció | 75 |
| 15. A tömegkommunikáció szerepe, feladatai | 76 |
| 16. A tömegkommunikáció tájékoztató műfajai | 80 |
| 17. A tömegkommunikáció véleményközlő műfajai | 87 |
| 18. Reklám, hirdetés, apróhirdetés | 90 |
| 19. Összefoglalás | 96 |
| A magyar nyelv élete | 97 |
| 20. A nyelvek osztályozása nyelvtípus szerint | 98 |
| 21. Nyelvünk eredete, rokonsága | 101 |
| 22. A magyar nyelv története | 105 |
| 23. A nyelvváltozatok I. - A köznyelv és a csoportnyelvek | 112 |
| 24. A nyelvváltozatok II. - A nyelvjárások | 115 |
| 25. Összefoglalás | 118 |
| Könyv- és könyvtárhasználat | 119 |
| 26. Könyv- és könyvtárhasználat | 120 |
| Év végi összefoglalás | 123 |
| 27. Év végi összefoglalás | 124 |
| Az anyanyelvi ismeretek áttekintése | 129 |
| 28. Az anyanyelvi ismeretek áttekintése | 130 |
| Kislexikon | 140 |
Kedves Diákok! A Sokszínű magyar nyelv tankönyvcsalád nyolcadikos kötetét tartjátok kezetekben. Segítségével elmélyíthetitek és bővíthetitek az elmúlt években szerzett tudásotokat. Gyarapíthatjátok az anyanyelvünkkel kapcsolatos ismereteiteket: tanulmányozhatjátok az összetett mondatok felépítését, megfigyelhetitek, milyen változatokban él a magyar nyelv, és bepillantást nyerhettek nyelvünk történetébe. Elsajátíthatjátok néhány hivatalos szövegtípus megírásának fortélyait, és a média világából is ízelítőt kaptok: megismerkedhettek jellegzetes műfajaival, és ti magatok is próbára tehetitek majd kreativitásotokat. A tankönyv fontos célja, hogy a nyelvvel való ismerkedés érdekes, izgalmas legyen a számotokra. Számos feladat játékosan, a humor segítségével mutatja meg nektek a magyar nyelv változatosságát. A feladatokban szereplő szövegrészleteket úgy válogattuk össze, hogy kedvet ébresszenek bennetek egy-egy mű elolvasására, vagy éppen további nyomozásra ösztönözzenek titeket valamely témával kapcsolatban. A páros és csoportos feladatok ezenkívül arra is alkalmat adnak, hogy megtanuljatok társaitokkal együttműködni, jobban megismerjétek egymást és önmagatokat is. A könyv fejezetei a következő módon épülnek fel:
Az egyes leckék felépítése:
|