![]() 
  | 
Elektromosságtan, fénytan 8. évfolyam, 19. kiadás (2025. 10. 14.) Mozaik Kiadó szerző: Bonifert Domonkosné Dr., Halász Tibor Dr., Kövesdi Katalin Dr., Miskolczi Józsefné Dr., Molnár György Sándorné dr., Sós Katalin Dr. 
méret: 168x238 mm 
terjedelem: 40 oldal 
1 420 Ft
 
Kosárba ![]()  | 
|
![]()  | 
 Díjak 
 | 
A hosszú éveken át méltán legnépszerűbb általános iskolai fizikakönyvhöz tartozó munkafüzet a NAT2007 alapján készült, de a NAT20012-es tantervhez is használható. A tananyag feldolgozásmódjának külön értéke, hogy a természettudományos gondolkodást fejleszti, az ismeretek alkalmazásával pedig visszakapcsolódást biztosít a gyakorlati élethez.  | 



| A) Kísérletezzünk! | 4 | 
| I. Elektromos alapjelenségek. Áramerősség, feszültség | 4 | 
| 1. Egyszerű áramköri kapcsolások | 4 | 
| 2. Az áramerősség mérése | 5 | 
| 3. A feszültség mérése | 6 | 
| II. Az elektromos ellenállás. Az egyenáram hatásai | 7 | 
| 1. Az elektromos ellenállás. Ohm törvénye. Az egyenáram hatásai | 7 | 
| 2. Elektromos munka és teljesítmény. (Mérési gyakorlat) | 8 | 
| III. Az elektromágneses indukció. A váltakozó áram | 9 | 
| IV. Fénytan | 11 | 
| 1. A domború lencse képalkotása | 11 | 
| B) Mérj, számolj, gyakorolj! | 12 | 
| I. Elektromos alapjelenségek. Áramerősség, feszültség | 12 | 
| 1. Az elektromos alapjelenségek | 12 | 
| 2. Elektromos áram, áramkör. Az áramerősség és mérése. Fogyasztók kapcsolása | 13 | 
| 3. Az elektromos feszültség, a feszültség mérése | 16 | 
| II. Az elektromos ellenállás. Az egyenáram hatásai | 19 | 
| 1. Az elektromos ellenállás. Ohm törvénye. Vezetékek ellenállása | 19 | 
| 2. Az elektromos munka és teljesítmény | 25 | 
| 3. Az egyenáram hatásai | 26 | 
| III. Az elektromágneses indukció. A váltakozó áram | 27 | 
| 1. Indukció | 27 | 
| 2. Transzformátor | 28 | 
| IV. fénytan | 30 | 
| 1. A fény terjedése | 30 | 
| 2. A fény visszaverődése. A tükrök képalkotása | 32 | 
| 3. A fénytörés. A lencsék képalkotása | 33 | 
| C) Nézz utána! | 36 | 
| I. Miért használjunk elem helyett akkumulátort? | 36 | 
| II. Hogyan takarékoskodhatunk az energiával? | 37 | 
| III. Hogyan működnek a naperőművek? | 38 | 
| Kedves Diákok!  Az elektromosságtan a fizika egyik legérdekesebb és legfontosabb fejezete. Ma már nem nélkülözheti senki az elektromosságtan alapismereteinek tudását és azok elemi szintű alkalmazását. Ez a munkafüzet hozzásegít benneteket ahhoz is, hogy észrevegyétek, az az igazán hasznos tudás, amit alkalmazni tudtok. A munkafüzet KÍSÉRLETEZZÜNK! című része az iskolai munkát segíti, használatával megtanulhattok csoportban dolgozni, ami döntő fontosságú személyiségetek kialakulása és így a felnőttkori munkakapcsolatok szempontjából is. A csoportmunka lehetőségére azzal hívjuk fel a figyelmeteket, hogy a feladatok elvégzésére többes számban szólítunk fel benneteket. Fontos, hogy a közösen végzendő munkát előre tervezzétek meg: döntsétek el a munkavégzés egymást követő lépéseit (pl. az eszközök összekapcsolása, a mérőműszerek leolvasása, a mérési eredmények feljegyzése, a számolás elvégzése, a végeredmény értékelése stb.), állapodjatok meg, melyiket ki végzi. Figyeljetek arra is, hogy a munka különböző típusú lépéseinek elvégzése ne mindig ugyanannak legyen a feladata. Amit lehet (pl. számolás, rajzolás), mindenki külön, önállóan végezze el és a közös munkából ne maradjon ki senki. A munkafüzet második fejezete a MÉRJ, SZÁMOLJ, GYAKOROLJ! az otthoni munkát segíti. Ezekkel ellenőrizheted, hogy tudod-e, érted-e, begyakoroltad-e, tudod-e alkalmazni az aktuális tananyagot és ezzel is felkészülhetsz a témazáró dolgozat sikeres megírására. A kötelező tananyagot meghaladó ismereteket igénylő feladatokat *-gal jeleztük. A NÉZZ UTÁNA! című harmadik fejezettel arra szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy a mai korszerű lehetőségek az iskolán kívüli ismeretszerzésnek sokféle módját biztosítják számodra. Ilyen például az internet és a könyvtár használata is. Ezek segítségével megerősítheted, kibővítheted az iskolában tanultakat és kielégítheted kíváncsiságodat nagyon széles területről.  |