|
Elektromosságtan, fénytan 8. évfolyam, 18. kiadás (2022. 02. 18.) Mozaik Kiadó szerző: Bonifert Domonkosné Dr., Halász Tibor Dr., Kövesdi Katalin Dr., Miskolczi Józsefné Dr., Molnár György Sándorné dr., Sós Katalin Dr.
méret: 168x238 mm
terjedelem: 40 oldal
1 280 Ft
Kosárba |
|
Díjak
|
A hosszú éveken át méltán legnépszerűbb általános iskolai fizikakönyvhöz tartozó munkafüzet a NAT2007 alapján készült, de a NAT20012-es tantervhez is használható. A tananyag feldolgozásmódjának külön értéke, hogy a természettudományos gondolkodást fejleszti, az ismeretek alkalmazásával pedig visszakapcsolódást biztosít a gyakorlati élethez. |
A) Kísérletezzünk! | 4 |
I. Elektromos alapjelenségek. Áramerősség, feszültség | 4 |
1. Egyszerű áramköri kapcsolások | 4 |
2. Az áramerősség mérése | 5 |
3. A feszültség mérése | 6 |
II. Az elektromos ellenállás. Az egyenáram hatásai | 7 |
1. Az elektromos ellenállás. Ohm törvénye. Az egyenáram hatásai | 7 |
2. Elektromos munka és teljesítmény. (Mérési gyakorlat) | 8 |
III. Az elektromágneses indukció. A váltakozó áram | 9 |
IV. Fénytan | 11 |
1. A domború lencse képalkotása | 11 |
B) Mérj, számolj, gyakorolj! | 12 |
I. Elektromos alapjelenségek. Áramerősség, feszültség | 12 |
1. Az elektromos alapjelenségek | 12 |
2. Elektromos áram, áramkör. Az áramerősség és mérése. Fogyasztók kapcsolása | 13 |
3. Az elektromos feszültség, a feszültség mérése | 16 |
II. Az elektromos ellenállás. Az egyenáram hatásai | 19 |
1. Az elektromos ellenállás. Ohm törvénye. Vezetékek ellenállása | 19 |
2. Az elektromos munka és teljesítmény | 25 |
3. Az egyenáram hatásai | 26 |
III. Az elektromágneses indukció. A váltakozó áram | 27 |
1. Indukció | 27 |
2. Transzformátor | 28 |
IV. fénytan | 30 |
1. A fény terjedése | 30 |
2. A fény visszaverődése. A tükrök képalkotása | 32 |
3. A fénytörés. A lencsék képalkotása | 33 |
C) Nézz utána! | 36 |
I. Miért használjunk elem helyett akkumulátort? | 36 |
II. Hogyan takarékoskodhatunk az energiával? | 37 |
III. Hogyan működnek a naperőművek? | 38 |
Kedves Diákok! Az elektromosságtan a fizika egyik legérdekesebb és legfontosabb fejezete. Ma már nem nélkülözheti senki az elektromosságtan alapismereteinek tudását és azok elemi szintű alkalmazását. Ez a munkafüzet hozzásegít benneteket ahhoz is, hogy észrevegyétek, az az igazán hasznos tudás, amit alkalmazni tudtok. A munkafüzet KÍSÉRLETEZZÜNK! című része az iskolai munkát segíti, használatával megtanulhattok csoportban dolgozni, ami döntő fontosságú személyiségetek kialakulása és így a felnőttkori munkakapcsolatok szempontjából is. A csoportmunka lehetőségére azzal hívjuk fel a figyelmeteket, hogy a feladatok elvégzésére többes számban szólítunk fel benneteket. Fontos, hogy a közösen végzendő munkát előre tervezzétek meg: döntsétek el a munkavégzés egymást követő lépéseit (pl. az eszközök összekapcsolása, a mérőműszerek leolvasása, a mérési eredmények feljegyzése, a számolás elvégzése, a végeredmény értékelése stb.), állapodjatok meg, melyiket ki végzi. Figyeljetek arra is, hogy a munka különböző típusú lépéseinek elvégzése ne mindig ugyanannak legyen a feladata. Amit lehet (pl. számolás, rajzolás), mindenki külön, önállóan végezze el és a közös munkából ne maradjon ki senki. A munkafüzet második fejezete a MÉRJ, SZÁMOLJ, GYAKOROLJ! az otthoni munkát segíti. Ezekkel ellenőrizheted, hogy tudod-e, érted-e, begyakoroltad-e, tudod-e alkalmazni az aktuális tananyagot és ezzel is felkészülhetsz a témazáró dolgozat sikeres megírására. A kötelező tananyagot meghaladó ismereteket igénylő feladatokat *-gal jeleztük. A NÉZZ UTÁNA! című harmadik fejezettel arra szeretnénk felhívni a figyelmedet, hogy a mai korszerű lehetőségek az iskolán kívüli ismeretszerzésnek sokféle módját biztosítják számodra. Ilyen például az internet és a könyvtár használata is. Ezek segítségével megerősítheted, kibővítheted az iskolában tanultakat és kielégítheted kíváncsiságodat nagyon széles területről. |