|
Közép-Európa és Magyarország 8. évfolyam, (utánnyomás alatt) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 96 oldal
egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott
1 540 Ft
Előrendelés Értesítés a megjelenésről
|
|
Díjak
|
A munkafüzet jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. |
Mit tanultál Európáról a múlt évben? | 6 |
Közép-Európa országai | 9 |
Közép-Európa természeti képe | 9 |
Közép-Európa társadalom-földrajzi vonásai | 10 |
Németország változatos tájai és mezőgazdasága | 12 |
Németország ipari nagyhatalom | 14 |
Magashegység Európa szívében: az Alpok | 15 |
Az alpi országok: Ausztria, Szlovénia és Svájc | 16 |
A Balti-tengertől a Kárpátokig: Lengyelország | 18 |
Röghegységek ölelésében: Csehország | 19 |
A Kárpátok koszorújában | 20 |
Az Északnyugati-Kárpátok országa: Szlovákia | 22 |
A természeti erőforrásokban gazdag Románia | 23 |
Mit tanultál Közép-Európáról? | 25 |
Hazánk a Kárpát-medencében | 28 |
Hazánk helyzete Európában és a Kárpát-medencében | 28 |
Régmúlt idők földtörténeti emlékei Magyarországon | 29 |
Átmeneti jellegű éghajlat, szeszélyes időjárással | 30 |
Vizek a mélyben és a felszínen | 31 |
Küzdelem a vizekkel (Kiegészítő anyag) | 33 |
Növénytársulásaink – talajaink | 34 |
Természeti erőforrásaink | 35 |
Környezetünk állapota és védelme | 37 |
Mit tanultál hazánk természeti adottságairól? | 39 |
Fejlődésünk társadalmi alapjai | 41 |
Hazánk népessége | 41 |
Népesedési folyamatok, a népesség vándorlása | 43 |
Mit tartunk értéknek? Hogyan élünk? (Forrásfeldolgozó óra) | 45 |
Településeink jellemzői; a falvak és a tanyák | 45 |
Városaink és közigazgatásunk | 47 |
Budapest mint világváros | 49 |
Egy világváros gondjai (Kiegészítő anyag) | 51 |
Mit tanultál hazánk népességéről és településeiről? | 51 |
Hazai tájakon | 53 |
Legnagyobb tájunk, az Alföld | 53 |
Élet az Alföldön I–II. | 54 |
Síkvidék változatos iparral, élénk kereskedelemmel – a Kisalföld | 57 |
A nyugat-magyarországi-peremvidéken – az Alpokalján | 58 |
A Dunántúli-dombság szelíd lankáin | 60 |
A Dunántúli-középhegység | 61 |
Aközéphegység megújuló gazdasága | 63 |
Az Északi-középhegység | 64 |
A nehézipar szülőföldjének gondjai | 66 |
Magyarország nemzeti parkjai (Kiegészítő anyag) | 67 |
Mit tanultál a hazai tájainkról? | 69 |
A magyar gazdaság | 71 |
Átalakult mezőgazdaságunk | 71 |
Az élelmiszer-gazdaság fejlődésének lehetőségei (Forrásfeldolgozó óra) | 72 |
A gazdaság kulcsa: az energiagazdaság | 73 |
Húzóágazatok: a gépipar és a vegyipar | 75 |
A szolgáltatás felértékelődése – közlekedés és szállítás | 77 |
Agazdasági szolgáltatások | 78 |
Turizmus – a pihenés szolgálatában | 80 |
Nagyrégiók hazánkban | 82 |
Lakóhelyed (vagy kerületed) földrajza (Forrásfeldolgozó óra gyűjtőmunka alapján) | 82 |
Mit tanultál a magyar gazdaságról? | 83 |
Függelék | 86 |
Kedves Gyerekek! Ebben a tanévben Közép-Európa országaival, és kiemelten hazánk földrajzával ismerkedtek meg. Ezekhez a témakörökhöz készítettünk feladatsorokat, amelyek megoldásával megerősíthetitek és fejleszthetitek a tantárgyban eddig szerzett ismereteiteket és képességeiteket. A munkafüzeti feladatok megoldásához vegyétek segítségül a tankönyveteket, az atlaszotokat és az egyéb információforrásokat! A munkafüzet függelékében szereplő tényeket, adatokat használjátok fel összehasonlításokra, következtetések megfogalmazására. A feladatok közül tanári irányítással válogathattok képességeitek szerint. Tudásotok bővítéséhez most is javasolunk olyan feladatokat, amelyek megoldásához az interneten, a könyvtárban, a tévé ismeretterjesztő adásai stb. segítségével kell információt gyűjtenetek! A gyűjtőmunkára, a megfigyelésekre, a vitára felhívó munkafüzeti feladatokat kis bagoly jel mutatja. Ezek megoldásához használjatok külön füzetet, vagy számítógépen nyissatok egy külön mappát, oda gyűjtsétek a dokumentumokat! A *-gal jelölt témák és munkafüzeti feladatok a kiegészítő anyagra, illetve differenciálásra vonatkoznak. Javasoljuk, hogy ezek egy részét is a füzetetekben oldjátok meg. Fogjatok össze társaitokkal! Segítsétek egymást a kutató- és gyűjtőmunkában! Tartsatok beszámolót a szerzett ismeretekről! Az együtt végzett munkával ti magatok is élvezetesebbé, érdekesebbé tehetitek a földrajzórákat. |