![]()
|
Közép-Európa és Magyarország 8. évfolyam, 21. kiadás (2025. 01. 22.) Mozaik Kiadó
méret: 168x238 mm
terjedelem: 96 oldal
egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott
1 680 Ft
Kosárba
|
|
![]() |
Díjak
|
| A munkafüzet jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. |


| Mit tanultál Európáról a múlt évben? | 6 |
| Közép-Európa országai | 9 |
| Közép-Európa természeti képe | 9 |
| Közép-Európa társadalom-földrajzi vonásai | 10 |
| Németország változatos tájai és mezőgazdasága | 12 |
| Németország ipari nagyhatalom | 14 |
| Magashegység Európa szívében: az Alpok | 15 |
| Az alpi országok: Ausztria, Szlovénia és Svájc | 16 |
| A Balti-tengertől a Kárpátokig: Lengyelország | 18 |
| Röghegységek ölelésében: Csehország | 19 |
| A Kárpátok koszorújában | 20 |
| Az Északnyugati-Kárpátok országa: Szlovákia | 22 |
| A természeti erőforrásokban gazdag Románia | 23 |
| Mit tanultál Közép-Európáról? | 25 |
| Hazánk a Kárpát-medencében | 28 |
| Hazánk helyzete Európában és a Kárpát-medencében | 28 |
| Régmúlt idők földtörténeti emlékei Magyarországon | 29 |
| Átmeneti jellegű éghajlat, szeszélyes időjárással | 30 |
| Vizek a mélyben és a felszínen | 31 |
| Küzdelem a vizekkel (Kiegészítő anyag) | 33 |
| Növénytársulásaink – talajaink | 34 |
| Természeti erőforrásaink | 35 |
| Környezetünk állapota és védelme | 37 |
| Mit tanultál hazánk természeti adottságairól? | 39 |
| Fejlődésünk társadalmi alapjai | 41 |
| Hazánk népessége | 41 |
| Népesedési folyamatok, a népesség vándorlása | 43 |
| Mit tartunk értéknek? Hogyan élünk? (Forrásfeldolgozó óra) | 45 |
| Településeink jellemzői; a falvak és a tanyák | 45 |
| Városaink és közigazgatásunk | 47 |
| Budapest mint világváros | 49 |
| Egy világváros gondjai (Kiegészítő anyag) | 51 |
| Mit tanultál hazánk népességéről és településeiről? | 51 |
| Hazai tájakon | 53 |
| Legnagyobb tájunk, az Alföld | 53 |
| Élet az Alföldön I–II. | 54 |
| Síkvidék változatos iparral, élénk kereskedelemmel – a Kisalföld | 57 |
| A nyugat-magyarországi-peremvidéken – az Alpokalján | 58 |
| A Dunántúli-dombság szelíd lankáin | 60 |
| A Dunántúli-középhegység | 61 |
| Aközéphegység megújuló gazdasága | 63 |
| Az Északi-középhegység | 64 |
| A nehézipar szülőföldjének gondjai | 66 |
| Magyarország nemzeti parkjai (Kiegészítő anyag) | 67 |
| Mit tanultál a hazai tájainkról? | 69 |
| A magyar gazdaság | 71 |
| Átalakult mezőgazdaságunk | 71 |
| Az élelmiszer-gazdaság fejlődésének lehetőségei (Forrásfeldolgozó óra) | 72 |
| A gazdaság kulcsa: az energiagazdaság | 73 |
| Húzóágazatok: a gépipar és a vegyipar | 75 |
| A szolgáltatás felértékelődése – közlekedés és szállítás | 77 |
| Agazdasági szolgáltatások | 78 |
| Turizmus – a pihenés szolgálatában | 80 |
| Nagyrégiók hazánkban | 82 |
| Lakóhelyed (vagy kerületed) földrajza (Forrásfeldolgozó óra gyűjtőmunka alapján) | 82 |
| Mit tanultál a magyar gazdaságról? | 83 |
| Függelék | 86 |
| Kedves Gyerekek! Ebben a tanévben Közép-Európa országaival, és kiemelten hazánk földrajzával ismerkedtek meg. Ezekhez a témakörökhöz készítettünk feladatsorokat, amelyek megoldásával megerősíthetitek és fejleszthetitek a tantárgyban eddig szerzett ismereteiteket és képességeiteket. A munkafüzeti feladatok megoldásához vegyétek segítségül a tankönyveteket, az atlaszotokat és az egyéb információforrásokat! A munkafüzet függelékében szereplő tényeket, adatokat használjátok fel összehasonlításokra, következtetések megfogalmazására. A feladatok közül tanári irányítással válogathattok képességeitek szerint. Tudásotok bővítéséhez most is javasolunk olyan feladatokat, amelyek megoldásához az interneten, a könyvtárban, a tévé ismeretterjesztő adásai stb. segítségével kell információt gyűjtenetek! A gyűjtőmunkára, a megfigyelésekre, a vitára felhívó munkafüzeti feladatokat kis bagoly jel mutatja. Ezek megoldásához használjatok külön füzetet, vagy számítógépen nyissatok egy külön mappát, oda gyűjtsétek a dokumentumokat! A *-gal jelölt témák és munkafüzeti feladatok a kiegészítő anyagra, illetve differenciálásra vonatkoznak. Javasoljuk, hogy ezek egy részét is a füzetetekben oldjátok meg. Fogjatok össze társaitokkal! Segítsétek egymást a kutató- és gyűjtőmunkában! Tartsatok beszámolót a szerzett ismeretekről! Az együtt végzett munkával ti magatok is élvezetesebbé, érdekesebbé tehetitek a földrajzórákat. |