![]()
|
A nemzetállamok korától a II. világháborúig 7. évfolyam, 11. kiadás (2025. 09. 24.) Mozaik Kiadó
méret: 192x258 mm
terjedelem: 192 oldal
tanterv: NAT 2012
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
2 780 Ft
Kosárba
|
A NAT2020-nak való megfeleltetéshez az MS-2957U kiegészítő füzet használatát javasoljuk, amelyet a tankönyv mellékleteként biztosítunk, de a könyvtári könyvek mellé külön is megvásárolható. Ha a történelmet meg akarjuk szerettetni a gyerekekkel, első lépésben adjunk a kezükbe egy olyan könyvet, mely már belelapozáskor lebilincseli őket. A Mozaik Kiadó történelmi sorozata ezt az élményt nyújtja számukra. Célunk az, hogy úgy vezessük végig a gyerekekeket a történelmi eseményeken, hogy közben eléjük tárjuk a nagy korszakok hangulatát, hétköznapi világát. A könyvnek egyetlen gondolata sincs, melyet ne értelmezne, magyarázna vagy jelenítene meg fotó, ábra, csattanós történet, de mindenek előtt a legapróbb részletekig történelmi hűséggel megalkotott magas művészeti értékű rajzok. A képi anyag a logikus felépítéssel, az egyszerű mondatszerkezetekkel, a lényegre törő kérdésekkel és feladatokkal együtt még a szövegértési problémával küzdő gyerekek számára is biztos alapokat nyújt. A 7. osztályosoknak készült kötet a nemzetállamok kialakulásától a II. világháborúig vezeti végig a gyerekeket. |
| A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. |





| Visszatekintő; | 6 |
| A nemzetállamok kora | 10 |
| A "kis" Napóleon Franciaországa (Olvasmány) | 10 |
| 1. Az olasz egység létrejötte | 12 |
| A Vöröskereszt (Olvasmány) | 14 |
| 2. A német egység megteremtése . | 15 |
| 3. A 19. századi brit világbirodalom | 18 |
| Aranyláz Amerikában (Olvasmány) | 20 |
| 4. Az Amerikai Egyesült Államok polgárháborúja | 22 |
| Abraham Lincoln élete (Olvasmány) | 25 |
| 5. Az ipari forradalom térhódítása | 26 |
| A párizsi világkiállítás (Olvasmány) | 29 |
| 6. A munkásmozgalom irányzatai | 31 |
| 7. Az imperializmus kora | 34 |
| 8. A modern állam és polgárai . | 37 |
| Az újkori olimpiák (Olvasmány) | 40 |
| Összefoglalás | 41 |
| Magyarország a dualizmus időszakában | 44 |
| 9. Az önkényuralom évei | 44 |
| Betyárvilág Magyarországon (Olvasmány) | 46 |
| 10. A kiegyezés | 48 |
| 11. A dualizmus korának politikai változásai | 51 |
| 12. A magyar gazdaság fejlődése | 54 |
| 13. Az Osztrák-Magyar Monarchia népei | 57 |
| 14. A polgárosodó társadalom | 59 |
| A szegedi árvíz (Olvasmány) | 62 |
| 5. Az ország fővárosa, Budapest | 64 |
| Magyar "honleányok" (Olvasmány) | 67 |
| 16. Az oktatás fejlődése | 68 |
| Női divat a dualizmus korában (Olvasmány) | 70 |
| Összefoglalás | 71 |
| Az első; világháború | 74 |
| 17. Az első világháború kitörése | 74 |
| 18. A frontok és a hátország | 76 |
| Új fegyverek az első világháborúban (Olvasmány) | 80 |
| 19. Az első világháború befejezése | 82 |
| 20. Az oroszországi forradalom | 85 |
| 21. Magyarország az első világháborúban | 87 |
| Összefoglalás | 89 |
| Földünk a két világháború között | 92 |
| 22. Európa az első világháború után | 92 |
| A politikai "oldalak" (Olvasmány) | 95 |
| 23. A Párizs környéki békék | 96 |
| 24. A békekötések után | 99 |
| Gandhi, a "nagy lélek" (Olvasmány) | 102 |
| 25. A sztálini Szovjetunió | 103 |
| Élet a gulágon (Olvasmány) | 106 |
| 26. A nagy gazdasági válság | 108 |
| 27. A Harmadik Birodalom | 111 |
| A berlini olimpia (Olvasmány) | 114 |
| 28. Úton az újabb háború felé | 115 |
| Összefoglalás | 119 |
| Hazánk a két világháború között | 122 |
| 29. Az őszirózsás forradalom | 122 |
| A "vörös gróf" és a "geszti bolond" (Olvasmány) | 125 |
| 30. A Tanácsköztársaság | 126 |
| 31. Az ellenforradalom és Horthy hatalomra jutása | 129 |
| Admirális fehér lovon (Olvasmány) | 131 |
| 32. A trianoni béke | 133 |
| "Nem, nem, soha!" (Olvasmány) | 136 |
| 33. A rendszer megszilárdulása | 138 |
| Határviták Trianon után (Olvasmány) | 141 |
| 34. Válság és kiútkeresés | 142 |
| 35. A Harmadik Birodalom árnyékában | 144 |
| 36. Társadalom és kultúra | 146 |
| Cserkészek, leventék (Olvasmány) | 148 |
| 37. Magyarok a határon túl | 150 |
| 38. A hétköznapi élet | 152 |
| Összefoglalás | 155 |
| A második világháború | 158 |
| 39. A villámháborúk időszaka | 158 |
| A hátország élete (Olvasmány) | 161 |
| 40. Fordulat a háború menetében | 163 |
| A háború fegyverei (Olvasmány) | 166 |
| 41. A semlegességtől a doni katasztrófáig | 168 |
| 42. Az antifasiszta koalíció győzelme | 171 |
| Az atombomba története (Olvasmány) | 174 |
| 43. Az európai zsidóság tragédiája | 176 |
| 44. Hazánk német megszállása és a nyilas uralom | 180 |
| A háborús bűnösök (Olvasmány) | 183 |
| Összefoglalás | 185 |
| Magyarország diáksága a mai napon kezébe veszi történelemkönyvét, hogy az újkor végének és a jelenkor elejének történelmével megismerkedjen. Tanulmányozzuk, hogyan alakultak ki a 19. század második felében Európában a nemzetállamok, miközben még fennmaradtak a gyarmatosító birodalmak is. A 20. század első felében két világháború, gazdasági és politikai válságok, diktatúrák sokasága okozott emberi tragédiákat. A gyerekeket a tudatlanságtól és a mind bonyolultabbá váló világunkban való teljes eltévedéstől csak közelmúltunk alapos megismerése mentheti meg! Ez késztet minket arra, hogy ezeket az eseményeket részletesen tanulmányozzuk. A történelmi események tanulmányozása mellett ismerjük meg a korszakban élt emberek életének mindennapjait, a szédítő gazdasági és technikai fejlődést is. Ma már természetes dolog, hogy utazáskor autóba ülünk, és ha besötétedik, felkapcsoljuk a villanyvilágítást. Pedig a 19. század közepén az emberek még nem tehették meg ezeket. Lássuk, hogyan állt talpra a magyarság 1849 után, az elvesztett szabadságharcot követően. A 20. század első felében katasztrófák sorozata sújtotta hazánkat is. Az első világháborús vereség után az ország területe harmadára csökkent. Az elvesztett területek visszaszerzésének vágya egyenesen vezetett a második világháborús részvételünkhöz, és ezzel egy még súlyosabb megrázkódtatáshoz. A könyv szerzői felismerték azt, hogy mennyi nehézséggel és áldozattal kell megküzdenie a diákságnak, ha elindul ezen a bátor és nagyszerű felfedező úton. Ezért a könyvet igyekeztek úgy megírni, hogy minél kevesebb verejtéket kelljen áldozni a tananyag elsajátításakor. |