|
Tájak, életközösségek. Egészségtan 6. évfolyam, 10. kiadás (2024. 06. 12.) Mozaik Kiadó
méret: 174x244 mm
terjedelem: 232 oldal
tanterv: NAT 2012
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
2 140 Ft
Kosárba
|
A NAT 2012-es kerettantervhez készült kiadvány, de jól használható a NAT2020 szerinti oktatáshoz is (tanmenet elérhető). A könyv fejezetei az anyagok közötti kölcsönhatásokról, a vízparti és erdei életközösségekről, az hegyvidéki és az alföldi tájakról és az ember egészségéről szólnak. A témákhoz szorosan kapcsolódó projektekhez, kísérletekhez is számos ötletet ad a könyv. A tankönyv a természetszeretetre, az élőlények védelmére, a környezet megóvására és az egészséges életmódra nevel. A kiadványhoz kapcsolódó munkafüzetben számos feladat segíti a tananyag elmélyítését, gyakorlását. |
A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. |
KÖLCSÖNHATÁSOK, ENERGIA | 9 |
Kölcsönhatások | 10 |
Hőmérséklet, hőmérséklet-változás (problémafelvető óra) | 13 |
Az energia ? ami folyton átalakul | 16 |
Az égés | 18 |
Miért drága az energia? Energia a hétköznapokban | 21 |
Csökkentsük a veszteséget! | 24 |
Összefoglalás | 28 |
A VIZEK ÉS VÍZPARTOK ÉLŐVILÁGA | 29 |
A sokszínű vízivilág | 30 |
A nyílt víztől a part felé | 33 |
Növények a vizek partján | 36 |
Az állóvizek aljzatán | 39 |
A vizek ízeltlábúi | 41 |
Az úszás mesterei | 44 |
Gerincesek a vízben és a vizek partján | 47 |
Élet a vizek körül | 50 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 53 |
Képes lexikon | 55 |
Összefoglalás | 57 |
HEGYVIDÉKEK, DOMBVIDÉKEK | 59 |
A hegyek születése | 60 |
A vulkánok | 63 |
A nyugtalan Föld (olvasmány) | 66 |
A külső erők felszínformálása | 69 |
A földkéreg építőanyagai | 72 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 73 |
Kőzetkalauz | 74 |
Hegyvidékeink | 76 |
Túrázni jó! | 79 |
Nemzeti parkok képes kalauza I. | 80 |
Élet a hegyvidékeken | 82 |
Dimbes-dombos Dunántúl | 86 |
Termesztett növények a csapadékos tájakon | 89 |
Összefoglalás | 92 |
AZ ERDŐ ÉLETKÖZÖSSÉGE | 93 |
Az erdő és lombhullató óriásai | 94 |
Az örökzöldek világa | 98 |
Rovarok az erdőben | 101 |
Madarak a lombok között | 104 |
Fényben és árnyékban | 107 |
A cserjék rejtekén | 110 |
Az erdő gombái | 113 |
Nagyvadak az erdőben | 116 |
Rágcsálók és ragadozók | 119 |
Az utolsó magyar polihisztor (olvasmány) | 122 |
Képes lexikon | 124 |
Nemzeti parkok képes kalauza II. | 126 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 128 |
Összefoglalás | 129 |
ALFÖLDI TÁJAKON | 131 |
Alföldjeink | 132 |
Az alföld tengersík vidékén | 135 |
Szántóföldi növények | 138 |
Gyomnövények, gyógynövények | 141 |
Úton, útfélen ? mi virít itt? | 144 |
Rovarok és rovarevők | 145 |
A mező ?terített asztalánál? | 148 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 151 |
Nemzeti parkok képes kalauza III. | 152 |
Élet az alföldeken | 154 |
Összefoglalás | 157 |
TERMÉSZET ÉS TÁRSADALOM | 159 |
Gazdasági ágazatok és kapcsolataik | 160 |
Települések és kapcsolataik | 163 |
Képes lexikon | 166 |
A városi élet | 168 |
Az ország szíve, Budapest | 171 |
Projekt: a főváros és a lakóhelyi táj bemutatása | 172 |
Környezetünk védelmében: vizsgálódások, megfigyelések | 174 |
Szelektív hulladékgyűjtés és újrahasznosítás (olvasmány) | 176 |
Összefoglalás | 178 |
AZ EMBER EGÉSZSÉGE | 179 |
Az emberi test | 180 |
Az élő határ (kiegészítő anyag) | 183 |
A kiskamasz és a bőrápolás (olvasmány) | 185 |
A mozgás, maga az élet | 188 |
Mozgás, pihenés, egészség (olvasmány) | 191 |
Az élet alapja az anyagcsere | 194 |
Amit az egészséges táplálkozásról tudni kell | 197 |
A kamaszkori anyagcsere (olvasmány) | 200 |
Érzékszerveink védelmében | 202 |
A fiú és a lány | 205 |
Az ember egyedfejlődése | 209 |
Mi történik velem? Lelki és szellemi fejlődés kamaszkorban | 212 |
Veszélyhelyzetek, veszélyforrások | 215 |
Egészség ? betegség | 218 |
A nikotin, az alkohol, a kábítószer és a szervezet | 221 |
Összefoglalás | 224 |
MIT KELL TUDNUNK A TANÉV VÉGÉN? | 225 |
KISLEXIKON | 230 |
Kedves Diákok! Az idei tanévben is sok izgalmas kérdésre kaptok választ az órákon. A természet titkai feltárulnak előttetek. Megtudjátok, hogyan keletkeztek a hegyek? Milyen erők formálják Földünk felszínét? Elétek tárul hazánk növény- és állatvilágának szín- és formagazdagsága. Belátjátok, miért élnek más-más élőlények a különböző élőhelyeken. Megértitek a környezet-szervezet-életmód összefüggéseit. Képzeletben bebarangoljátok Magyarország tájait, felfedezitek természeti szépségeit. Megértitek, miként határozzák meg a természeti adottságok a táj lakóinak életét. Tudatosulnak bennetek az emberi tevékenység környezetkárosító hatásai, és magatok is a természet elkötelezett védelmezőivé váltok. A tanév során saját szervezeted megismerése is érdekes kalandot kínál. Megtudod, hogyan működik tested, miként őrizheted meg egészséged. Légy kíváncsi! Járj nyitott szemmel a környezetedben! Figyeld meg a jelenségeket, változásokat! Kísérletezz! Kérdezz! Kutasd a válaszokat! Búvárkodj a könyvtárban és az interneten! |