![]() 
  | 
Munkafüzet - Tájak, életközösségek. Egészségtan 6. évfolyam, 12. kiadás (2025. 07. 22.) Mozaik Kiadó szerző: Jámbor Gyuláné, Kissné Gera Ágnes 
méret: 168x238 mm 
terjedelem: 112 oldal 
tanterv: NAT 2012 
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott 
1 680 Ft
 
Kosárba  
 | 
| Az MS-2605U természetismeret 6. tankönyvhöz kapcsolódó munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. | 




| KEDVES GYEREKEK! | 3 | 
| KÖLCSÖNHATÁSOK, ENERGIA | 4 | 
| Kölcsönhatások | 4 | 
| Hőmérséklet, hőmérséklet-változás | 5 | 
| Az energia ? ami folyton átalakul | 8 | 
| Az égés | 8 | 
| Miért drága az energia? Energia a hétköznapokban | 9 | 
| Csökkentsük a veszteséget! | 10 | 
| Összefoglalás | 11 | 
| VIZEK ÉS VÍZPARTOK ÉLŐVILÁGA | 12 | 
| A sokszínű vízivilág | 12 | 
| A nyílt víztől a part felé | 13 | 
| Növények a vizek partján | 14 | 
| Az állóvizek aljzatán | 15 | 
| A vizek ízeltlábúi | 16 | 
| Az úszás mesterei | 17 | 
| Gerincesek a vízben és a vizek partján | 18 | 
| Élet a vizek körül | 19 | 
| Megfigyelések, vizsgálódások | 20 | 
| Összefoglalás | 23 | 
| HEGYVIDÉKEK, DOMBVIDÉKEK | 26 | 
| A hegyek születése | 26 | 
| A vulkánok | 27 | 
| A nyugtalan föld | 28 | 
| Külső erők felszínformálása | 30 | 
| Megfigyelések, vizsgálódások | 31 | 
| Hegyvidékeink | 33 | 
| Aggteleki Nemzeti Park | 34 | 
| Élet a hegyvidékeken | 35 | 
| Dimbes-dombos Dunántúl | 36 | 
| Termesztett növények a csapadékos tájakon | 38 | 
| Összefoglalás | 39 | 
| AZ ERDŐ ÉLETKÖZÖSSÉGE | 42 | 
| Az erdő és lombhullató óriásai | 42 | 
| Az örökzöldek világa | 44 | 
| Rovarok az erdőben | 45 | 
| Madarak a lombok között | 46 | 
| Fényben és árnyékban | 47 | 
| A cserjék rejtekén | 48 | 
| Az erdő gombái | 49 | 
| Nagyvadak az erdőben | 50 | 
| Rágcsálók és ragadozók | 51 | 
| Megfigyelések, vizsgálódások | 52 | 
| Összefoglalás | 54 | 
| ALFÖLDI TÁJAKON | 58 | 
| Alföldjeink | 58 | 
| Az alföld tengersík vidékén | 59 | 
| Szántóföldi növények | 60 | 
| Gyomnövények, gyógynövények | 61 | 
| Rovarok és rovarevők | 62 | 
| A mező ?terített asztalánál? | 63 | 
| Vizsgálódások, megfigyelések | 64 | 
| Élet az alföldeken | 65 | 
| Összefoglalás | 66 | 
| TERMÉSZET ÉS TÁRSADALOM | 69 | 
| Gazdasági ágazatok és kapcsolataik | 69 | 
| Települések és kapcsolataik | 70 | 
| A városi élet | 71 | 
| Az ország szíve, Budapest | 72 | 
| Projekt: Budapest | 73 | 
| Vizsgálódások, megfigyelések: A lakóhelyi táj (Vázlat a bemutatáshoz) | 74 | 
| A háztartások anyag- és energiaforgalma. Vizsgálódások, megfigyelések | 76 | 
| Gy?jts szelektíven! | 77 | 
| Összefoglalás | 78 | 
| AZ EMBER EGÉSZSÉGE | 80 | 
| Az emberi test | 80 | 
| Az élő határ (Kiegészítő anyag) | 82 | 
| A mozgás, maga az élet | 83 | 
| Az élet alapja az anyagcsere | 84 | 
| Amit az egészséges táplálkozásról tudni kell | 86 | 
| Érzékszerveink védelmében | 88 | 
| A fiú és a lány | 89 | 
| Az ember egyedfejlődése | 91 | 
| Mi történik velem? Lelki és szellemi fejlődés kamaszkorban (Önismereti teszt) | 92 | 
| Vészhelyzetek, veszélyforrások | 94 | 
| Egészség ? betegség | 97 | 
| Összefoglalás | 100 | 
| ÉV VÉGI ÖSSZEFOGLALÁS | 103 | 
| Kölcsönhatások | 103 | 
| Hazánk természeti adottságai és gazdasági élete | 104 | 
| Hazánk életközösségei | 106 | 
| Az ember szervezete és egészsége | 109 | 
| Kedves Diákok!  A 6. osztályban folytatjátok a természetben végzett vizsgálódásokat. Kutatjátok a hegységek kialakulásának és a földfelszín változásának okait. Megismeritek hazánk tájait, a természeti adottságok és a társadalom összefüggéseit. Jártasságot szereztek a térképi információk leolvasásában, a következtetések megfogalmazásában. Vizsgáljátok Magyarország természetes életközösségeit, faji összetételüket, a közöttük levő kölcsönhatásokat. Feltárjátok az ok-okozati összefüggéseket. Az ember szervezetének, életfolyamatának vizsgálata során megérted a kamaszkori változások okait, tudatosulnak bennetek az egészségkárosító hatások, a betegségek megelőzésének módjai. Sok kísérlet és önálló munka elvégzésére lesz lehetőségetek az év során. A kísérletek segítségével megértitek a mindennapi élet jelenségeit. Az egyéni és a csoportmunkák során elsajátítjátok az információhordozók széles körű használatát. Ahhoz, hogy eredményesen elsajátítsátok a tankönyvben levő ismeretanyagot, szükséges: - a rendszeres tanulás; - az ismeretek folyamatos rögzítése, gyakorlása; - a hiányosságok pótlása. Ebben segít a természetismeret munkafüzet is, mert: - ráirányítja a figyelmet a tananyag leglényegesebb részeire, így tudatosulnak az esetleges pótolnivalók; - segíti a megértést, a logikai összefüggések elmélyítését; - lehetővé teszi a hasonlóságok és különbségek felismerését, az ismeretek rendszerezését; - gyakoroltatja az ábraelemzést, a térképen való tájékozódást; - jártasságot alakít ki a feladatok megoldásában. A munkafüzet felépítése követi a tankönyv tananyagelrendezését. Egy-egy leckéhez átlagosan 4-5 feladat készült, melyek jól hasznosíthatók az önálló ismeretfeldolgozás során is. Az összefoglalások, év végi ismétlések jóval több feladatot tartalmaznak. Az egyes leckék, témák közötti kapcsolatok megláttatásával hozzájárulnak a rendezett tudás megszerzéséhez. A feladatok különböző tudásszinten, változatos formában mérik a teljesítményeteket, így jelentős mértékben fejleszti a - gondolkodásotok; - feladatmegértő és feladatmegoldó képességetek. A munkafüzet segítségével - sikeresebben teljesíthetitek a tantárgyi követelményeket; - eredményesebben birkózhattok meg az írásbeli feleletekkel és témazárókkal.  |