![]()
|
8. évfolyam, 16. kiadás (2025. 08. 06.) Mozaik Kiadó
méret: 210x297 mm
terjedelem: 120 oldal
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
2 080 Ft
Kosárba
|
Az elmúlt évek legnépszerűbb és legszínvonalasabb matematika-tankönyvcsaládjának tagja. Az iskolai oktatásban, valamint otthoni gyakorlásra továbbra is kitűnően használható. A tankönyvcsalád felsőbb évfolyamos köteteire is jellemző, hogy a tananyag feldolgozásmódja tekintettel van a tanulók életkori sajátosságaira. Ezért bár nem siettetik az absztrakt eszközök bevezetését, a 7. és 8. osztályos tananyagban már sor kerül a definíciók alkalmazására, a bizonyítási igény kialakítására is. A munkafüzet témakörei a tankönyvnek megfelelő sorrendben követik egymást. Az egymásra épülő feladatok jó gyakorlási lehetőséget biztosítanak, így segítik a tananyag megértését és elmélyítését. A gondolkodtatóbb feladatokat *-gal jelöltük, ezek megoldásához jó ötletekre van szükség. |



| Ismétlés | 3 |
| 1. Algebrai kifejezések | 5 |
| Algebrai kifejezések (Emlékeztető) | 5 |
| Hogyan oldunk meg egyenleteket, egyenlőtlenségeket? (Emlékeztető) | 7 |
| Többtagú algebrai kifejezések szorzása | 10 |
| Összeg és különbség négyzete (Kiegészítő anyag) | 12 |
| Összeg és különbség szorzata (Kiegészítő anyag) | 13 |
| Kiemelés, szorzattá alakítás | 14 |
| 2. Szöveges feladatok | 16 |
| Egyenletek alkalmazása feladatmegoldásban (Emlékezteto) | 16 |
| Hány éves a kapitány? | 18 |
| Gondoltam egy számra... | 20 |
| Fogócska matematikus szemmel | 22 |
| Méregkeverés - egyenletekkel | 25 |
| Együttes munkavégzés | 27 |
| Szögek, oldalak, átlók: geometriai számítások | 28 |
| 3. Halmazok | 30 |
| Halmazok | 30 |
| Beszéljünk helyesen a matematika nyelvén! | 33 |
| Hányféle útvonal lehet? Az összegzési módszer | 35 |
| Hányféleképpen választhatunk? | 37 |
| Válasszuk szét az eseteket! | 39 |
| Hány lehetőség van? | 41 |
| 4. Geometria I. | 43 |
| A terület | 43 |
| A négyzetgyökvonás; Táblázathasználat (Kiegészítő anyag) | 46 |
| Pitagorasz tétele | 49 |
| A Pitagorasz-tétel alkalmazásai | 51 |
| 5. Térgeometria | 58 |
| A testek csoportosítása: gúla, kúp | 58 |
| Nézzük több oldalról! | 61 |
| Csúcsok, élek, lapok | 63 |
| Testek hálója | 65 |
| Testek felszíne | 66 |
| A gúla, kúp és gömb felszíne (Kiegészítő anyag) | 68 |
| Testek térfogata | 70 |
| A gúla, kúp és gömb térfogata (Kiegészítő anyag) | 72 |
| Testek felszíne és térfogata | 74 |
| 6. Statisztika, valószínűség | 76 |
| Adatok elemzése | 76 |
| Mennyi a valószínűsége | 81 |
| 7. Geometria II. | 85 |
| Az eltolás | 85 |
| A vektorok | 86 |
| A párhuzamos eltolás alkalmazása, szerkesztések | 89 |
| Egybevágósági transzformációk | 93 |
| A középpontos hasonlóság | 96 |
| 8. Függvények | 102 |
| Hozzárendelések, függvények, sorozatok | 102 |
| Lineáris függvények. A függvények tulajdonságai | 104 |
| Az abszolútérték-függvény | 108 |
| Másodfokú függvények | 110 |
| Egyéb függvények (Kiegészítő anyag) | 111 |
| Sorozatok, számtani sorozatok, mértani sorozatok | 112 |
| Útmutató a munkafüzet használatához A munkafüzet témakörei a tankönyvnek megfelelő sorrendben követik egymást. Az egymásra épülő feladatok jó gyakorlási lehetőséget biztosítanak, így segítik a tananyag megértését és elmélyítését. A gondolkodtatóbb feladatokat *-gal jelöltük, ezek megoldásához jó ötletekre van szükség. |