|
Munkafüzet 3. évfolyam, 19. kiadás (2019. 08. 12.) Mozaik Kiadó szerző: Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna
méret: 168x238 mm
terjedelem: 96 oldal
egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott
1 240 Ft
Kosárba |
Szövegértelmezés | 3 |
Jó tanácsok | 3 |
A könyvek és a világháló használata | 4 |
Égig érő mesefa | 5 |
Az oroszlán és az egér | 6 |
A macska és az egér | 7 |
A tündér | 8 |
Ludas Matyi | 9 |
A király kenyere | 10 |
Az már nem igaz! | 11 |
Mátyás király meg az öregember | 12 |
Gergő juhász kanala | 13 |
A szépséges nyírfa | 14 |
? Jámbor medve | 15 |
Összefoglalás: a mesék | 16 |
Mese vagy valóság? | 17 |
? Ének az elemekről | 18 |
Hogyan alakult ki a Föld? | 18 |
Pompeji utolsó napja | 19 |
A források keletkezése | 21 |
A sziklából lett kavics | 22 |
Párácska | 23 |
A víz körforgása | 24 |
Van-e elég víz a Földön? | 25 |
A levegő óceánja: a légkör | 26 |
Barát vagy ellenség? | 28 |
? A tűz kialszik | 29 |
Az aranyparázs | 30 |
Meteorológusok | 31 |
Az időjárás | 31 |
Összefoglalás: az élettelen természet | 33 |
Szeretet tojáshéjban | 34 |
Nagy ebéd volt nálunk | 34 |
? Az egyszeri-kétszeri fánk | 35 |
Kenyérmadár | 36 |
A tölgyfa tetején | 37 |
? Kirándulás esőben | 38 |
Hiszen éppen az a klassz! | 39 |
A szánkó | 41 |
Levél a kollégiumba | 42 |
János és Imola | 43 |
Összefoglalás: a család | 44 |
Beszéd- és olvasásgyakorlás | 45 |
Jó tanácsok (Minden gyakorlólap 1. feladatának célja az értelmet tükröző, helyes szövegtagolás, amely magában foglalja a beszédlégzés, a hangsúlyozás, az artikuláció, a beszédritmus és a hanglejtés megfelelő alkalmazását is. A 2. feladat szavainak, szószerkezeteinek piramis formájú elrendezése a szem látószögének tágítását szolgálja.) | 45 |
1. Szólásmondások tagolása. A hangok időtartamának helyes ejtése. Szószerkezetek folyamatos olvasása | 46 |
2. Szólásmondások tagolása. A hangok időtartamának és a dj hangkapcsolatoknak helyes ejtése. A folyamatos olvasás gyakorlása sorváltáskor | 47 |
3. Szólásmondások tagolása. A hosszú magánhangzók és a dj, nj, tj, lj, nyj hangkapcsolatok helyes ejtése. Mondatfajták hanglejtésének gyakorlása | 48 |
4. Szólásmondások tagolása. Szöveg- és mondatfonetikai eszközök alkalmazása a közlési célnak megfelelően. Szószerkezetek és összetett szavak olvasása. Mondatfajták megszólaltatása | 49 |
5. Szólásmondások tagolása. Szöveg- és mondatfonetikai eszközök alkalmazása a közlési célnak megfelelően. A hangok időtartamának és a ts hangkapcsolatnak helyes ejtése. Összetett szavak olvasása. Mondatok tagolása szavakra. A beszéd hangzósságának fejlesztése. | 50 |
6. A vers áthajló sorainak megszakítás nélküli olvasása. Mesék bevezető fordulatainak helyes tagolása, a beszédlégzés fejlesztése. Ellentétes jelentésű szópárok olvasása, ezek mondatba helyezése | 51 |
7. Verstagolás. Szószerkezetek folyamatos olvasása. Nyelvi játék | 52 |
8. Áthajló sorok folyamatos olvasása. A hosszú hangok helyes ejtése, azonos tövű szavak olvasása. Bővülő szószerkezetek helyes tagolása. Folyamatos olvasás sorváltáskor. | 53 |
9. Verstagolás. A dj, nj, tj, ts hangkapcsolatok helyes ejtése Szószerkezetek folyamatos olvasása mondatokban is | 54 |
10. Verstagolás. Az x betűs szavak olvasása. Összetett mondatok helyesen tagolt olvasása | 55 |
11. Verstagolás. A néma olvasás fejlesztése azonos szavak, szószerkezetek ismételt olvastatásával Egy gondolat többféle megfogalmazása | 56 |
12. Szólásmondások tagolása. A néma olvasás fejlesztése azonos szavak, szószerkezetek ismételt olvastatásával. A vessző szerepe a tagolásban és a szövegjelentésben. A szövegjelentés módosítása azonos nyelvi anyag változó tagolásával | 57 |
13. A helyes tagolás és az artikuláció hatása a jelentésre. A párbeszéd lejegyzése és megszólaltatása. A vessző szerepe az értelem szerinti tagolásban | 58 |
14. A helyes tagolás és az artikuláció hatása a jelentésre. Párbeszéd olvasása. A vessző és a pontosvessző szerepe a tagolásban és a szövegjelentésben | 59 |
15. Közmondások értelemnek megfelelő tagolása és hangsúlyozása. Összetett szavak olvasása. Szavak jelentésének kikövetkeztetése szövegkörnyezetből. Bővülő mondatok helyes tagolása. | 60 |
Beszédtornák - nyelvedzők: a folyamatos gyakorlás anyaga | 61 |
Szövegalkotás | 63 |
Élményeink, gondolataink, érzéseink közlése | 63 |
A szöveg | 65 |
Rövid üzenetek | 69 |
A hír és a tudósítás | 70 |
A szöveg címe | 73 |
Az anyaggyűjtés módjai | 74 |
A párbeszéd | 75 |
Az elbeszélés | 76 |
A fogalmazás tagolása | 78 |
Fölmérések | 83 |
Év eleji fölmérés hangos olvasással: Harminc kalap, harminc majom | 83 |
Év eleji fölmérés önálló olvasással: A méhecske meg a galamb | 84 |
Szótárok | 86 |
Szólások, közmondások magyarázata | 86 |
Rokon értelmű szavak, kifejezések | 89 |
Ellentétes jelentésű szópárok | 92 |
Hangutánzó szók | 92 |