|
Munkafüzet 3. évfolyam, 19. kiadás (2019. 08. 12.) Mozaik Kiadó szerző: Hernádiné Hámorszky Zsuzsanna
méret: 168x238 mm
terjedelem: 96 oldal
egyéb tanterv: NAT 2012-höz is ajánlott
1 240 Ft
Kosárba |
Szövegértelmezés | 3 |
Jó tanácsok | 3 |
Látogatás a könyvtárban | 3 |
A múlt búvárai | 4 |
A nagy család | 6 |
? Regölés. Regösének | 7 |
Rokonoknál | 8 |
Rege a csodaszarvasról | 9 |
Attila, a hunok királya | 12 |
? Éjjel a Tiszán | 12 |
A honfoglalás | 13 |
István megkoronázása | 15 |
István király ítélete | 16 |
A templomalapító | 17 |
Iskola a kolostorban | 18 |
A veszedelem híre | 19 |
A Les-hegy | 20 |
Rogerius püspök menekülése | 20 |
Hunyadi harcai a törökkel | 22 |
? Mátyás anyja | 24 |
Mátyás király | 26 |
A kolozsvári bíró | 27 |
Kinizsi | 28 |
? Szózat | 29 |
Összefoglalás: a történelem | 30 |
Séta Petőfi Sándor fiával 1854. március 15-én | 31 |
Bogáncs | 32 |
Micó | 33 |
Huszonegy kiscsibe | 34 |
"Valaki" jár a padláson | 35 |
A buta veréb | 36 |
Az okos veréb | 36 |
Madárfészek | 37 |
Muci | 38 |
Az őz | 40 |
A vadorzó meg a vadőrző | 41 |
Nyári vihar | 42 |
? Mi lennék? | 43 |
A boszorkány | 43 |
A pitypang meséje | 45 |
A paraszt meg az ördög | 46 |
Griffmadár | 47 |
A természet és az ember | 48 |
Összefoglalás: Az élő természet | 49 |
? Arany Lacinak | 49 |
A kis bicebóca | 51 |
A tornaóra | 52 |
A fogoly | 53 |
Ibolya | 54 |
Beszéd- és olvasásgyakorlás | 55 |
16. Prózai szöveg tagolása különböző hosszúságú szünetekkel. Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Bővülő mondatok helyes tagolása | 55 |
17. Bővölő mondatok helyes tagolása. Mondatok átfogalmazása, stilizálása rokon értelmű kifejezésekkel; a néma olvasás fejlesztése ismétlődő szótövekkel. Prózai és verses szöveg összehasonlítása | 56 |
18. A szószerkezetek és a mondatok hanglejtése. Zöngés- zöngétlen hangpárok tiszta ejtése. Szavak toldalékainak pontos olvasása. Fixációs gyakorlat | 57 |
19. Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Összetett szavak olvasása. Fixációs gyakorlat. Mondatok átfogalmazása, stilizálása rokon értelmű kifejezésekkel; a néma olvasás fejlesztése | 58 |
20. Összetett mondatok tagolásának gyakorlása. Összetett szavak olvasása. A szavak toldalékainak pontos olvasása | 59 |
21. Légzéstechnikai gyakorlat: bővülő szószerkezetek olvasása. A néma olvasás pontosságának fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal. A szem látószögének tágítása szószerkezetek olvasásával | 60 |
22. Légzéstechnikai gyakorlat: bővülő mondatok olvasása. A ritmusos olvasás gyakorlása helyesen elhelyezett hangsúlyokkal. Azonos alanyú mondatok értelmezése. Mondatok átfogalmazása, stilizálása rokon értelmű kifejezésekkel; a néma olvasás fejlesztése | 61 |
23. Egy gondolat többféle megfogalmazása. A néma olvasás fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal. Egymás után következő összetett szavakban a közös tagra kötőjel utal | 62 |
24. Vers tagolása szünetekkel és hangsúlyokkal. Szószerkezet folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor. A néma olvasás pontosságának fejlesztése: azonos szótövekből összeállított mondatokkal | 63 |
25. Egymás után következő összetett szavakban a közös tagra kötőjel utal. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel. Bővülő mondatok olvasása | 64 |
26. A vers áthajló sorainak olvasása. Szószerkezetek folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel | 65 |
27. Egy gondolat többféle megfogalmazása. A torlódó mássalhangzók helyes ejtése. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel A szövegértő olvasás fejlesztése a szószerkezetek megváltoztatásával. Képvers megfigyelése | 66 |
28. Szólásmondások tagolása és fixációs gyakorlat. Szószerkezetek folyamatos olvasása sorváltáskor. Címadási gyakorlat | 67 |
29. A vers áthajló sorainak olvasása. Bővülő mondatok tagolása. A szem látószögének tágítása szóbővítéssel és rövid mondatok olvastatásával | 68 |
30. Következtetés a költői szóalkotás jelentésére a szövegkörnyezetből A lényeg kiemelése tömörítéssel. Összetett szavak, szószerkezetek gyakorlása. Szántóvető őszi éneke c. vers olvasása | 69 |
31. Közmondások, szólások gyűjtése és magyarázata. A szavak közötti kis eltérések észrevétele: pontos olvasás. A cselekvést jelentő és a műveltető ige összehasonlítása. A hangmagasság változtatása | 70 |
32. Következtetés az írói szóalkotás jelentésére a szövegkörnyezetből Szószerkezetek folyamatos olvasásának gyakorlása sorváltáskor Mondatok összekapcsolása kötőszavakkal ? dallamformálásuk | 71 |
33. A perifériás látás fejlesztése. Szószerkezetek folyamatos olvasása sorváltáskor. Mondatok tömörítése: átalakított mondatok tagolása | 72 |
34. Párbeszéd tagolása. A perifériás látás fejlesztése. Szöveg- és mondatfonetikai eszközök alkalmazása az érzelmek kifejezésére | 73 |
35. A zöngés hangképzés és a ritmusos versmondás. Címadási gyakorlat. A szövegjelentés tükrözése mondatfonetikai eszközökkel | 74 |
Beszédtornák - nyelvedzők: folyamatos gyakorlás anyaga | 75 |
A szövegek csoportosítása | 76 |
Szövegalkotás gyakorlatok | 77 |
Pontos szóhasználat | 77 |
Mondatkapcsolások | 78 |
Mondatok variálása | 80 |
Fogalmazási hibák javítása | 81 |
Fölmérések | 83 |
Félévi fölmérés hangos olvasással: Mátyás király és a varga | 83 |
Félévi fölmérés önálló olvasással: Botond | 84 |
Év végi fölmérés önálló olvasással: A csodálatos erdő | 86 |
Év végi fölmérés hangos olvasással: Kilátó | 88 |
Szótárok | 89 |
Rokon értelmű szavak, kifejezések | 89 |
Ellentétes jelentésű szópárok | 91 |
Szólások, közmondások magyarázata | 92 |