|
13-14. évfolyam, 1. kiadás (2009. 06. 03.) Mozaik Kiadó szerző: Benkő Zsuzsanna Dr.
méret: 170x240 mm
terjedelem: 224 oldal
3 980 Ft
Kosárba |
Módszertani kiadvány, mely az iskolai egészségfejlesztéshez nyújt gyakorlati példákkal alátámasztott segítséget, valamint esettanulmányok, projektek bemutatásával ad jól hasznosítható ötleteket pedagógusok, egészségvédelmi szakemberek számára. |
Benkő Zsuzsanna: Fogalmi áttekintés | 7 |
Peter Paulus és Thomas Petzel: Bevezetés | 9 |
Gaye Heathcote: Hallgatói segédlet | 11 |
1. fejezet – Bevezetés az egészségfejlesztésbe | 19 |
1.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Bevezetés az egészségfejlesztésbe | 20 |
2. fejezet – Az egészségfejlesztés alapelvei és értékei | 31 |
2.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Egészségnevelés – az egészség-fejlesztés alapelvei és értékei | 32 |
2.2. Peter Paulus és Thomas Petzel: Igazságosság, felhatalmazás, részvétel | 36 |
2.3. Benkő Zsuzsanna: A különböző kulturális és vallási értékek befolyása | 45 |
2.4. Colin Wringe: Etika | 49 |
3. fejezet – „Egészségfejlesztés a gyakorlatban” | 65 |
3.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: „Az egészségfejlesztés megvalósulása” | 66 |
3.2. Peter Paulus és Thomas Petzel: Speciális tapasztalat-és színtéralapú bevonódás | 71 |
3.3. Helen Churchill: A szubkulturális környezet | 78 |
3.4. Lippai László: Projektmenedzsment | 86 |
4. fejezet – Készség és készségfejlesztés | 97 |
4.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Készség és készségfejlesztés | 98 |
4.2. Marilyn Hackney és Helen Churchill: Kommunikációs készségek | 104 |
4.3. Peter Paulus és Thomas Petzel: Tanítás és tanítási készségek | 119 |
4.4. Erdei Katalin és Lippai László: Csoportdinamika | 127 |
5. fejezet – Egészségfejlesztő környezetek és színterek | 133 |
5.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: Egészségfejlesztő környezetek és színterek | 134 |
5.2. Benkő Zsuzsanna és Gyimes Erzsébet: A környezetek és színterek sokfélesége | 145 |
5.3. Peter Paulus és Thomas Petzel: Forgatókönyvek: az iskolai egészségfejlesztés gyakorlata | 151 |
5.4. Mary Issitt: Önálló elképzelések és projektek kidolgozása | 157 |
6. fejezet – Az információforrások értékelése és kritikus felhasználása | 161 |
6.1. Peter Paulus és Thomas Petzel: „Az inforációforrások értékelése és kritikus felhasználása – reflexió” | 162 |
6.2. Tarkó Klára és Benkő Zsuzsanna: Társadalmi- és médiahatások | 167 |
6.3. Mike Singleton: Hogyan legyünk kritikus felhasználók | 181 |
6.4. Peter Paulus és Thomas Petzel: Forrásgyűjtemény | 187 |
Függelék | 195 |
1. Projekt kiadvány | 196 |
2. Egészségfejlesztő mintaprojekt – válogatás a programkínálatból | 212 |
3. A projekt tevékenységi formái és a lehetséges élmény- és értéktartalmak | 218 |