|  
 | Levelek Tobiashoz1. kiadás (2006. 04. 28.) Mozaik Kiadó szerző: Hartmut von Hentig terjedelem: 96 oldal 
2 980 Ft
Kosárba  | 
| A korát tekintve idős, erkölcsi tartását tekintve azonban a legfiatalabbakat is megszégyenítően liberális, haladó pedagógiai gondolkodó, Hartmut von Hentig könyve a magyar olvasó számára valóságos kincs. Régi előítélettel számol le, amely szerint Németföldről csak a nálunk "jól bevált" poroszos nevelési elvek érkezhetnek. Von Hentig kulcsszavai:  egymás és önmagunk iránt érzett felelősség, tolerancia, szabadság. Érzékletes példákkal, gyermekek számára is jól  követhetően, fiktív levelek formájában osztja meg velünk gondolatait és tapasztalatait. A könyvnek minden pedagógus, de minden, gyermekét felelősséggel nevelő szülő könyvespolcán is ott a helye. (Závada Pál) | 
| Első levél: Szívesebben beszélgetnék veled | 5 | 
| Második levél: Iskolába járni jó - például Enricónak és pajtásainak | 7 | 
| Harmadik levél: Hartmut bácsikádnak is jó volt iskolába járni | 10 | 
| Negyedik levél: Hartmut a matrózblúzról, az orosz ingről és a tiroli nadrágról mesél | 13 | 
| Ötödik levél: Mi az a vaj? | 16 | 
| Hatodik levél: Arról, hogy milyen Kongóban élni - és ehhez mi mindenre van szükség | 19 | 
| Hetedik levél: Eva iskolájában a gyerekek megtanulják mindazt, amit a szüleik nem tudnak | 23 | 
| Nyolcadik levél: Varázslás vagy tudás? | 26 | 
| Kilencedik levél: Arról, hogy milyen mifelénk élni - és ehhez mi mindenre van szükség | 29 | 
| Tizedik levél: Az ember nem élhet tanulás nélkül | 32 | 
| Tizenegyedik levél: Ha a műanyag szemetet nem oda dobod... | 36 | 
| Tizenkettedik levél: Nem lett volna szabad Hitlert választani | 39 | 
| Tizenharmadik levél: Az iskola egy város kicsiben | 43 | 
| Tizennegyedikdik levél: Aminek örülhetsz | 48 | 
| Tizenötödik levél: Amitől óvakodnod kell | 53 | 
| Tizenhatodik levél: Az iskola is hibázik | 56 | 
| Tizenhetedik levél: Az új gyerek | 59 | 
| Tizennyolcadik levél: Különcök, bűnbakok, Fekete Péterek | 63 | 
| Tizenkilencedik levél: Kölcsönös segítség és a szabályok kialakítása | 67 | 
| Huszadik levél: Kölcsönös tisztelet és a másság öröme | 71 | 
| Huszonegyedik levél: Az önálló cselekvés tesz polgárrá | 73 | 
| Huszonkettedik levél: Tőled is függ, hogy jó-e az iskolád | 76 | 
| Huszonharmadik levél: A facipő fája - avagy hogyan lehet iskola nélkül felnőni | 79 | 
| Huszonnegyedik levél: Michele iskolába megy | 82 | 
| Huszonötödik levél: Landinban volt iskola is, istálló is | 85 | 
| Huszonhatodik levél: A nagyvárosban még többet lehet tanulni - erre kell az iskola | 89 | 
| Levél Tobias szüleihez | 92 |