Nézz körül itt is!

Kézikönyv, DIFER, jutalommatrica, tudásszintmérő Akciós, árengedményes könyvek (133)

Olvasás fejlesztése kézikönyv

Olvasás és pedagógia Olvasmányos, sokoldalú pedagógiai kötet az olvasáskutatás történetéről, főbb elméleteiről. Bemutatja az olvasástanítás módszereit és a nemzetközi összehasonlításokat MS-2914
MS-2914
13-15. évfolyam, 1. kiadás (1998. 04. 08.)
Mozaik Kiadó
terjedelem: 160 oldal
2 980 Ft
Kosárba
Rendkívül olvasmányos, sokoldalú pedagógiai kötet, amelyben az olvasáskutatás történetéről, főbb elméleteiről tájékozódhatunk, valamint bemutatja az olvasástanítás egyes módszereit, majd összehasonlítja a magyarországi és a nemzetközi vizsgálatok eredményeit a 7‒9 éves gyermekek olvasástudásáról és -értéséről.
Kapcsolódó kiadványok
Funkcionális analfabetizmus - Nagy József professzor könyve fejlesztési lehetőségeket kínál az optimális szövegértés megalapozásához. MS-9344MS-93443 696 Ft
Tartalomjegyzék
Előszó5
Bevezetés6
Történeti áttekintés és előzetes ismeretek10
Az olvasási képesség10
A korai olvasaskutatás11
Az olvasás észlelési folyamataí, a szavak felismerése12
Az olvasásmegértés vizsgálata15
A beszélt és az írott nyelv közötti különbségek17
Az írásrendszrek18
Az ékírás19
Hicroglif jelek, hieratikms és démotikus írás20
A kínai és a japán írás21
A főníciai és a héber írás23
A görög és a latin írás26
A magyarság írása27
Az olvasás mint információfeldolgozás29
Az információ feldolgozása30
A vizuális jelek feldolgozása31
A mentális lexikon33
A mentális lexikon elérése37
A szemmozgás és az olvasás40
A szemmozgások jellemzői40
Szövegkülönbségek41
Nyelvek közötti különbségek42
A szemmozgások kognitív kontrollja43
A szófelismerés folyamata és modelljei46
Kísérleti módszerek48
A szófelismerés modelljei50
A kereső modell50
A logogen modell52
Az interaktív-aktivációs modell53
A kezdő olvasók és az olvasástanítás módszerei56
Az olvasás tanulásának kognitív előfeltételei57
Metanyelvi tudatosság58
Fonológiai tudatosság59
Szintaktikai- és szótudatosság60
Az olvasási képesség fejlődése61
Az olvasástanulás első szakasza62
Az olvasástanulás második és harmadik szakasza63
Olvasástanítási módszerek64
A globális módszerek67
A kód-orientált módszerek69
Az olvasásmegértés és tanítása70
A szókincs szerepe az olvasásmegértésben70
A szókincs nagysága és változásai71
A kontextuális elemzés folyamatai73
A szöveg struktúrájának a megértése74
A mikrostruktúrák megértése74
A makrostruktúrák megértése76
Az olvasásmegértés tanítása79
Olvasási modellek83
Fentről-lefelé modellek84
Lentről-felfclé modellek85
Interaktív modellek86
Az olvasás tanítása itthon és világszerte: eredmények, tanítók és módszerek89
A vizsgálatok és a mérőeszközök89
Az olvasásí képesség mutatói és az eredmények91
A tanítók97
Nem97
Képzettség98
Olvasási szokások99
Tanítási módszerek és az olvasástanítás céljai és nehézségei100
Tanítói attitűdök102
Összefüggések a tanítói jellemzők között104
A tanítók jellemzői és az olvasási teljesítmények közötti összefüggések106
Hazai olvasástanításunk eredményessége: a családi-kulturális tényezők hatása az olvasás elsajátítására109
A probléma az oktatásszociológiában109
A gyerekek családi hátterének jellemzői112
A szülők véleménye a gyerekek tanulási, olvasási problémáiról115
Szülői elvárások a neveléssel és az oktatással kapcsolatban117
A háttértényezők és az olvasási teljesítmények kapcsolata118
A háttértényezők szerepe az olvasási teljesítmények alakulásában123
Bibliográfia129
Glosszárium141
A glosszárium forrásai149
Ábrák jegyzéke150
Táblázatok jegyzéke152
Tárgymutató153
Névmutató154
Függelék157
BEJELENTKEZÉS
Azonosító:
Jelszó:
bejelentkezés
Regisztráció | Elfelejtett jelszó
KERESÉS
Hírlevél Értesítés
KÖNYVAJÁNLÓ
Multikulturális nevelés, interkulturális oktatás - Érdekes nemzetközi tanulmányok a kultúra, a nevelés, a nyelvhasználat világából MS-2916 MS-29163 480 Ft
Miért kell iskolába járnom? - Hartmut von Hentig könyve az egymás és önmagunk iránt érzett felelősségről, toleranciáról, szabadságról MS-2925 MS-29252 780 Ft
Jutalommatricák - Motiváció (5x100 db) - Vidám rajzos figurák a diákok motiválásához, jutalmazásához. 100-féle, 5 lapon összesen 500 db MS-4185 MS-41851 340 Ft
Együtt-tanulók kézikönyve - Kézikönyvünk rávilágít a kooperatív tanulásszervezés lényegére, legfontosabb elveire, gyakorlati fogásokat, attitűdöket mutat be MS-9317 MS-93174 580 Ft
Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer - A mappa és a kézikönyv 2016-ban megújult külsővel jelent meg. Jelentős változás csak a Fejlődési mutatóban történt. MS-9321 MS-93218 980 Ft
DIFER - A szocialitás fejlesztése 4-8 éves életkorban - A kapcsolatfelvétel, a társakhoz, a pedagógushoz való viszonyulás, a feladatvállalás, a feladattartás készségének és az elemi szintű erkölcsi érzék fejlesztéséhez MS-9327 MS-93273 380 Ft
Társas problémák és megoldásuk 3-7 évesek körében - Szakkönyv az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, játékokkal, gyakorlatokkal, mérőeszközökkel. MS-9343 MS-93434 280 Ft
Funkcionális analfabetizmus - Nagy József professzor könyve fejlesztési lehetőségeket kínál az optimális szövegértés megalapozásához. MS-9344 MS-93443 696 Ft
KAPCSOLAT
KIADÓ
+36-62-554-660
kiado@mozaik.info.hu
RENDELÉS
+36-62-470-101
rendeles@mozaik.info.hu
VERSENY
+36-62-554-665
verseny@mozaik.info.hu
DIGITÁLIS TANANYAG
+36-30-626-2700
E-NAPLÓ
+36-30-626-2700
BUDAPESTI BOLT
+36-1-31-42-612
+36-30-351-7000
bpbolt@mozaik.info.hu
Nyitva: H-P 9:00-17:00 (júliusban zárva)