|
Munkafüzet - Tájak, életközösségek. Egészségtan 6. évfolyam, 11. kiadás (2024. 02. 28.) Mozaik Kiadó szerző: Jámbor Gyuláné, Kissné Gera Ágnes
méret: 168x238 mm
terjedelem: 112 oldal
tanterv: NAT 2012
egyéb tanterv: NAT 2020-hoz is ajánlott
1 540 Ft
Kosárba
|
Az MS-2605U természetismeret 6. tankönyvhöz kapcsolódó munkafüzet. Jól használható mind az együttes csoportmunka, mind a differenciált foglalkoztatás, mind pedig az egyéni tanulási módszerek alkalmazása esetén. Célja az alapvető ismeretek elmélyítése, alkalmazása, az elemi készségek, kompetenciák kialakítása, valamint a tanulói önállóság fejlesztése. |
KEDVES GYEREKEK! | 3 |
KÖLCSÖNHATÁSOK, ENERGIA | 4 |
Kölcsönhatások | 4 |
Hőmérséklet, hőmérséklet-változás | 5 |
Az energia ? ami folyton átalakul | 8 |
Az égés | 8 |
Miért drága az energia? Energia a hétköznapokban | 9 |
Csökkentsük a veszteséget! | 10 |
Összefoglalás | 11 |
VIZEK ÉS VÍZPARTOK ÉLŐVILÁGA | 12 |
A sokszínű vízivilág | 12 |
A nyílt víztől a part felé | 13 |
Növények a vizek partján | 14 |
Az állóvizek aljzatán | 15 |
A vizek ízeltlábúi | 16 |
Az úszás mesterei | 17 |
Gerincesek a vízben és a vizek partján | 18 |
Élet a vizek körül | 19 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 20 |
Összefoglalás | 23 |
HEGYVIDÉKEK, DOMBVIDÉKEK | 26 |
A hegyek születése | 26 |
A vulkánok | 27 |
A nyugtalan föld | 28 |
Külső erők felszínformálása | 30 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 31 |
Hegyvidékeink | 33 |
Aggteleki Nemzeti Park | 34 |
Élet a hegyvidékeken | 35 |
Dimbes-dombos Dunántúl | 36 |
Termesztett növények a csapadékos tájakon | 38 |
Összefoglalás | 39 |
AZ ERDŐ ÉLETKÖZÖSSÉGE | 42 |
Az erdő és lombhullató óriásai | 42 |
Az örökzöldek világa | 44 |
Rovarok az erdőben | 45 |
Madarak a lombok között | 46 |
Fényben és árnyékban | 47 |
A cserjék rejtekén | 48 |
Az erdő gombái | 49 |
Nagyvadak az erdőben | 50 |
Rágcsálók és ragadozók | 51 |
Megfigyelések, vizsgálódások | 52 |
Összefoglalás | 54 |
ALFÖLDI TÁJAKON | 58 |
Alföldjeink | 58 |
Az alföld tengersík vidékén | 59 |
Szántóföldi növények | 60 |
Gyomnövények, gyógynövények | 61 |
Rovarok és rovarevők | 62 |
A mező ?terített asztalánál? | 63 |
Vizsgálódások, megfigyelések | 64 |
Élet az alföldeken | 65 |
Összefoglalás | 66 |
TERMÉSZET ÉS TÁRSADALOM | 69 |
Gazdasági ágazatok és kapcsolataik | 69 |
Települések és kapcsolataik | 70 |
A városi élet | 71 |
Az ország szíve, Budapest | 72 |
Projekt: Budapest | 73 |
Vizsgálódások, megfigyelések: A lakóhelyi táj (Vázlat a bemutatáshoz) | 74 |
A háztartások anyag- és energiaforgalma. Vizsgálódások, megfigyelések | 76 |
Gy?jts szelektíven! | 77 |
Összefoglalás | 78 |
AZ EMBER EGÉSZSÉGE | 80 |
Az emberi test | 80 |
Az élő határ (Kiegészítő anyag) | 82 |
A mozgás, maga az élet | 83 |
Az élet alapja az anyagcsere | 84 |
Amit az egészséges táplálkozásról tudni kell | 86 |
Érzékszerveink védelmében | 88 |
A fiú és a lány | 89 |
Az ember egyedfejlődése | 91 |
Mi történik velem? Lelki és szellemi fejlődés kamaszkorban (Önismereti teszt) | 92 |
Vészhelyzetek, veszélyforrások | 94 |
Egészség ? betegség | 97 |
Összefoglalás | 100 |
ÉV VÉGI ÖSSZEFOGLALÁS | 103 |
Kölcsönhatások | 103 |
Hazánk természeti adottságai és gazdasági élete | 104 |
Hazánk életközösségei | 106 |
Az ember szervezete és egészsége | 109 |
Kedves Diákok! A 6. osztályban folytatjátok a természetben végzett vizsgálódásokat. Kutatjátok a hegységek kialakulásának és a földfelszín változásának okait. Megismeritek hazánk tájait, a természeti adottságok és a társadalom összefüggéseit. Jártasságot szereztek a térképi információk leolvasásában, a következtetések megfogalmazásában. Vizsgáljátok Magyarország természetes életközösségeit, faji összetételüket, a közöttük levő kölcsönhatásokat. Feltárjátok az ok-okozati összefüggéseket. Az ember szervezetének, életfolyamatának vizsgálata során megérted a kamaszkori változások okait, tudatosulnak bennetek az egészségkárosító hatások, a betegségek megelőzésének módjai. Sok kísérlet és önálló munka elvégzésére lesz lehetőségetek az év során. A kísérletek segítségével megértitek a mindennapi élet jelenségeit. Az egyéni és a csoportmunkák során elsajátítjátok az információhordozók széles körű használatát. Ahhoz, hogy eredményesen elsajátítsátok a tankönyvben levő ismeretanyagot, szükséges: - a rendszeres tanulás; - az ismeretek folyamatos rögzítése, gyakorlása; - a hiányosságok pótlása. Ebben segít a természetismeret munkafüzet is, mert: - ráirányítja a figyelmet a tananyag leglényegesebb részeire, így tudatosulnak az esetleges pótolnivalók; - segíti a megértést, a logikai összefüggések elmélyítését; - lehetővé teszi a hasonlóságok és különbségek felismerését, az ismeretek rendszerezését; - gyakoroltatja az ábraelemzést, a térképen való tájékozódást; - jártasságot alakít ki a feladatok megoldásában. A munkafüzet felépítése követi a tankönyv tananyagelrendezését. Egy-egy leckéhez átlagosan 4-5 feladat készült, melyek jól hasznosíthatók az önálló ismeretfeldolgozás során is. Az összefoglalások, év végi ismétlések jóval több feladatot tartalmaznak. Az egyes leckék, témák közötti kapcsolatok megláttatásával hozzájárulnak a rendezett tudás megszerzéséhez. A feladatok különböző tudásszinten, változatos formában mérik a teljesítményeteket, így jelentős mértékben fejleszti a - gondolkodásotok; - feladatmegértő és feladatmegoldó képességetek. A munkafüzet segítségével - sikeresebben teljesíthetitek a tantárgyi követelményeket; - eredményesebben birkózhattok meg az írásbeli feleletekkel és témazárókkal. |