|
Fehér-tói madárvilág1. kiadás (2010. 04. 23.) Mozaik Kiadó szerző: Csizmazia György Dr.
méret: 245x280 mm
terjedelem: 192 oldal
6 680 Ft
2 672 Ft (60% kedvezménnyel)
Kosárba |
|
Díjak
|
Az album Csizmazia György, a népszerű szegedi természetbúvár, biológus, természetrajzíró és múzeumpedagógus előtt tiszteleg. A kötet az ő írásainak gazdag válogatása, melyek három évtized fehér-tói barangolásainak emlékei. Azé a három évtizedé, melyet esőben, sárban és szélben ugyanúgy, mint napsütésben a vidék bebarangolásával töltött. Így mindenkinél jobban ismerte az ottani élővilág minden apró rezdülését. Ezek a cikkek korábban a szegedi napilapokban (főként a Délmagyarországban) jelentek meg: az első még 1963-ban, az utolsó 1995-ben. A közel 200 oldalas kötet szerkesztője, Pálfy Katalin Csizmazia György eredeti szándéka szerint az évszakok váltakozását, a természet körforgását mutatja be a kiválasztott természetrajzi tárcákkal, esszékkel és a hozzájuk társított képekkel. A kötetbe válogatott 104 írást 16 fotográfus 377 felvétele illusztrálja. A fotók többsége dr. Bajusz Huba, Barkóczi Csaba, Hencz Alajos, Máté Bence, dr. Molnár Gyula, Puskás József, Széll Antal, Vadász Anna és Vadász Sándor alkotása, melyeket önzetlenül ajánlottak fel a készülő albumba. A képeken 97 különböző madárfaj bukkan fel. A legkülönlegesebb illusztráció a nyitógrafika: Kass János utolsó befejezett alkotásaként rajzolta újra a barát allegorikus portréját. A kötet méltó emléket állít a 2000-ben "az ég madaraihoz költözött" Gyurka bácsinak. |
|
1. kiadás (2005. 12. 23.) Mozaik Kiadó szerző: Kass János
terjedelem: 120 oldal
42 000 Ft
33 600 Ft (20% kedvezménnyel)
Kosárba |
|
Díjak
|
A kiadvány mindössze 300 számozott példányban jelent meg, Kass János három ismert illusztrációsorozatát tartalmazza (Az ember tragédiája, A kékszakállú herceg vára, Psalmus Hungaricus), díszdobozban, a művész aláírásával. (Hollósi Zsolt - Délmagyarország, 2005. december 24.) Karácsony második napján ünnepli 78. születésnapját Kass János Kossuth-díjas grafikusművész, Szeged díszpolgára. A nemzetközi hírű képzőművész ezernyi szállal kötődik a szülővárosához. 1897-ben nagyapja építtette a legendás Kass Szállót, amely évtizedeken át Szeged szellemi, művészeti életének meghatározó centruma volt. Kass Jánost a világgazdasági válság kisgyermekként elűzte ugyan a Tisza partjáról, de lélekben sohasem szakadt el. Már világszerte elimsert művész volt, amikor 1985-ben önálló galériája nyílt a Vár utcában, ahol nemcsak saját műveit, hanem a legkiválóbb kortárs alkotótársak munkáit is bemutatja. Cambridge-ben, a Fitzwilliam Múzeumban nyolcvan grafikáját állították ki. a Shakespeare-drámák ihletésére készült teljes grafikai sorozata a Stratfordi Királyi Shakespeare Társulat Múzeumában tekinthető meg. Láthatók munkái Bathban, Svájcban és különböző magángyűjteményekben szerte a világon. Bélyegei a világ minden tájára elvitték művészetét. Virtuóz technika, áradó fantázia jellemzi munkáit, s amiért oly sokan zárták szívükbe: egy polihisztor humanizmusa sugárzik valamennyiből. [...] A szegedi Mozaik Kiadó most háromszáz számozott példányban, díszdobozos kivitelben exkluzív albumot jelentetett meg Kass János - Triptichon címmel. Az elsősorban gyűjtőknek szánt míves kötet a művész három nevezetes illusztráció-sorozatát tartalmazza. Madách Imre Az ember tragédiája, Bartók Béla A kékszakállú herceg vára és Kodály Zoltán Psalmus Hungaricus című művéhez készült Kass-munkák sok elismerést szereztek már alkotójuknak, de ilyen szép kivitelben sohasem jelentek meg még együtt. Persze, ha egy kiadványt művészeti vezetőként az erdélyi könyvművészet és grafika nagymestere, a Munkácsy-díjas Deák Ferenc jegyez, akkor számíthatunk rá: valami rendkívülit kapunk. A gyulai Dürer Nyomdában különleges minőségben elkészített közel százoldalas album méltó ajándék Kass Jánosnak. |
|
1. kiadás (2007. 12. 23.) Mozaik Kiadó terjedelem: 120 oldal
32 000 Ft
25 600 Ft (20% kedvezménnyel)
Kosárba |
|
Díjak
|
A kiadvány mindössze 300 számozott példányban jelent meg, Kass János három ismert illusztrációsorozatát tartalmazza (Ószövetség, Hamlet, Háry János), díszdobozban. Kass János "kezeiben varázs lakott, csodálatos rajztehetség volt". Az 1966-ban és 1977-ben Érdemes Művész, 1986-ban Kiváló Művész címmel kitüntetett, a Magyar Köztársaság Érdemrend Tiszti keresztjével 1992-ben, majd 1999-ben Kossuth-díjjal megjutalmazott szegedi díszpolgár megszámlálhatatlan könyv illusztrációját készítette el, a mai középkorúak az általa illusztrált gyermek- és ifjúsági könyveken nőttek fel. A Szintézis a Triptichon című Kass album folytatása. De méltó utóda ez a kiadvány a világ első művészeti albumának, Dürer Apokalipszisének is. A kötet három részre tagolódik: az Ószövetség, a Hamlet és a Háry János daljáték megjelenítése, értelmezése valóban a mindenkori emberi értékek művészi szintézise. A kötet végén pedig a polihisztornak nevezett Kass János fejti ki véleményét a képek hagyományközvetítő, gondolkodást formáló erejéről. A Mozaik Kiadó és Deák Ferenc grafikus ezzel az albummal köszöntötték a Művészt 80. születésnapján, a kiadvány erre az alkalomra készült 300 számozott példányban. |
|
1. kiadás (2008. 10. 01.) Mozaik Kiadó méret: 170x238 mm
terjedelem: 120 oldal
2 180 Ft
Kosárba |
Egy olyan gazdag életmű, mint Kass Jánosé, állandóan a figyelem középpontjában áll. A művész pedig fáradhatatlanul alkotott 75 és 80 éves kora között is. A 2002-ben megjelent életmű-bibliográfia is kiegészítésre szorult újabb 795 tétellel, így a 80. születésnap ajándéka egy újabb szép kötet, mely Gál József hangyaszorgalmát is dicséri. A bibliográfia az előző szerkezetét követi, a két kötet kiválóan használható együtt. Ez a kiadvány azonban ennél több: Kass János beszél a bibliográfusnak élete vezérfonaláról, a munkáról, a részletek fontosságáról. Ha kézbe veszünk egy Kass tipográfiával készült könyvet, pontosan érthetjük, mire gondolt a Művész, mert a leghíresebb könyvszerkesztők, Tevan Andor vagy Kner Izidor méltó örökösének alkotását lapozgathatjuk. Ahogy a Mozaik Kiadó Gyárfás Gábor és Kiss István tervezte kötete is ezekhez az elődökhöz méltó. A művészről készült fotókat a könyvhöz Bánki Vera készítette. |
|
1. kiadás (1999. 10. 18.) Mozaik Kiadó szerző: Deák Ferenc
terjedelem: 208 oldal
7 480 Ft
3 740 Ft (50% kedvezménnyel)
Kosárba |
A kötet az 1999. évi Frankfurti Könyvvásárra készült, háromnyelvű kiadvány. Valamennyi szöveg a magyar mellett angolul és németül is olvasható. Banner Zoltán könyvajánlása Deák Ferenc (1935, Kökös, Románia – 2013, Szeged) az abszolút zenei hallás kivételes természeti ajándékának megfelelő abszolút rajzi érzékkel született, vagyis az a grafikai világrend, ami benne adva van, tökéletesen egybevág a Világegyetem mélyében működő szerkezeti Renddel. De mind a modern zene, mind a modern képzőművészet története arra utal, hogy minél több, ezzel a Kozmogóniai Renddel ellentétes, tőle idegen, zavaró körülmény takarja el előlünk törvényeit, annál nehezebb felülemelkedni a káoszon, homályon, hangzavaron s érvényesíteni az abszolút látás kontrollját. Életműve: e homállyal vívott küzdelem és dialógus egyik lehetséges forgatókönyve. Erdély virtuális (szellemi) fővárosában, Kolozsvárott, a művészeti akadémia elvégzése után különös szakmai és művelődéstörténeti kihívásnak kellett eleget tennie: a több évszázados tipográfiai kultúra hagyományai, s a második világháborút követően minden addiginál gazdagabban, autentikusabban felvirágzó erdélyi magyar írásművészet kettős elkötelezettségét felvállalva, számos kitűnő erdélyi grafikus tevékenységét bekapcsolva ERDÉLYI MAGYAR KÖNYVKÉNT megjeleníteni egy nemzetrész (a romániai magyar nemzetiség) szellemi önfenntartását. Deák Ferenc aki mindent tud, amit a század legkiválóbb európai grafikusainak a keze tud a vonalról, a foltról, a kompozícióról, a sokszorosító technikákról, a mini- és a maximűfajokról (a díszítő `mütyürtől` az ex librisen és az illusztráción át a festett kazettás famennyezetig), s az emberi lélek és tudat arckifejezéseiről (a népmesei elbűvöltségtől a groteszk és intellektuális fintorokon át az Ember tragédiáinak elszemélytelenítő fájdalmáig) az elmúlt négy évtizedben könyvek százait tervezte saját kezével, s könyvek ezreinek a testet öltését vezényelte le a kézirattól a könyv-látványig a Kriterion Kiadó tipografikusi pulpitusán/pulpitusáról. Ebben a folyamatban érlelődött az a sajátos memoár, a grafikus emlékirata, valóban Betű és Kép szerelmes története, amely ugyan `csupán` a tipografikai műterem asztalára enged rálátást, de ha alaposabban körülnézünk, kiderül: a művész valamennyi műfaja ezen a keverőasztalon lényegül át egy új minőséggé, ama bizonyos könyv-látvánnyá, s ugyanakkor ennek az új műformának az esztétikai megjelenéséből visszavezetnek a szálak a légies, a tárgyias, az elvont vagy a drámai vonalrajzhoz, a metszetlapok eleganciájához vagy a kisgrafikák emblematikusságához. Amikor a szabadkézi rajz, a látványfestészet és a figuratív forma ennyire lappangva és áttételesen vesz csak részt a műalkotásban, mint most, a huszadik század utolsó pillanataiban, Deák Ferenc adottságai és ismeretei rendkívüli módon felértékelődnek egyrészt a tipografikusi nyelvi hagyomány folytonosságának a biztosításában, másrészt a könyvművészet távlatainak a vonatkozásában. |