![]() 
  | 
 1. kiadás (2017. 09. 22.) Mozaik Kiadó szerző: Dr. Gál Zita, Havlikné Rácz Andrea, Kasik László Dr., Özvegy Judit, Pozsár Éva, Szabó Éva Zsuzsanna Dr., Zsolnai Anikó Dr. 
méret: 170x240 mm 
terjedelem: 168 oldal 
4 480 Ft
 
Kosárba ![]()  | 
| A szerzőkről >> Bizonyára minden óvodapedagógus hosszasan tudná sorolni, milyen társas problémákkal küzdenek meg nap mint nap óvodásai. Milyen problémák ezek? Miként birkóznak meg velük a gyerekek? Milyen módon és kikkel együtt érdemes segíteni őket ebben? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ ez a kötet. Az elméleti fejezetek sokrétű képet adnak az óvodáskori társas problémák természetéről, a problémamegoldás módjairól, valamint a fejlesztés alapelveiről és lehetőségeiről. A könyv mérőeszközei segítségével részletesen feltárhatók a társas problémák és a problémamegoldás módjainak jellemzői. A kötet olyan játékokat és gyakorlatokat is kínál, amelyekkel a gyerekek problémamegoldása célzottan fejleszthető. A fejlesztés hatékonysága több ember munkáján múlik, így nagyon fontos a szülőkkel, valamint az óvodapszichológussal és más segítő szakemberrel való szoros együttműködés. A módszertani segédanyag ezen közös munka sajátosságairól és lehetőségeiről is szól.  | 




| Bevezető | 5 | 
| A kötet szerzői | 7 | 
| Személyközi problémák az óvodában | 10 | 
| Személyközi probléma és feltárásának folyamata | 10 | 
| A leggyakrabban előforduló személyközi problémák és azonosításuk | 13 | 
| A személyközi problémák elemzése és értelmezése | 24 | 
| Esetleírás és reflexió | 34 | 
| Óvodások szociálisprobléma-megoldása | 44 | 
| A problémamegoldás folyamata és módjai óvodáskorban | 44 | 
| A problémák és megoldásuk mögött meghúzódó néhány tényező | 48 | 
| A problémamegoldás (viszonyulás, stílus, mód és érzelmek) jellemzőinek feltárása, azonosítása | 62 | 
| Együttműködés szülővel, pszichológussal és más segítő szakemberrel | 72 | 
| A szülők szerepe az óvodai nevelésben | 72 | 
| Az óvodapszichológussal való együttműködés lehetőségei | 73 | 
| Együttműködés gyógypedagógussal, szociális munkással,családgondozóval és gyermekjóléti szakemberrel | 74 | 
| A kapcsolatot segítő és gátló tényezők | 75 | 
| Az információkezelés etikája | 84 | 
| Gyakorlatok, játékok | 88 | 
| Néhány szó a gyakorlatok, játékok alkalmazásáról | 88 | 
| 1 Kacagj vagy sírj! | 90 | 
| 2 Boldog/szomorú száj | 90 | 
| 3 Érzelmes szobor | 91 | 
| 4 Filmforgatás | 93 | 
| 5 Szobor áll a főtéren | 94 | 
| 6 Bűvös kalap | 95 | 
| 7 Közvetítés szavak nélkül | 96 | 
| 8 Néma üzenet | 97 | 
| 9 Titkos segítő | 98 | 
| 10 Kedves üzenet | 99 | 
| 11 Küldök egy ölelést | 100 | 
| 12 Gombolyagvándor | 101 | 
| 13 Boldogság ajándékba | 102 | 
| 14 Csengőszó | 102 | 
| 15 Színészek és nézők | 104 | 
| 16 Add tovább! | 104 | 
| 17 Csomag Mosolyországba és Problémaországba | 105 | 
| 18 Mímes gyakorlatok mesékhez | 106 | 
| 19 Tortás játék | 107 | 
| 20 Befejezősdi | 109 | 
| 21 Jó tündérek | 110 | 
| 22 Hogyan döntenél? | 111 | 
| 23 Merre húz a karom? | 112 | 
| 24 „Én Ezt Is Tudom” Úr | 113 | 
| 25–28 Baglyos mesék | 114 | 
| 29–33 Minimesék | 119 | 
| 29 Ez az enyém, nem adom! | 120 | 
| 30 Velem nem játszik senki | 122 | 
| 31 Nem leszek a barátod! | 123 | 
| 32 A verekedős kisegér | 124 | 
| 33 Csúfolódós mese | 126 | 
| 34–37 Zsákmesék | 127 | 
| 34 Ez az enyém, add vissza! | 128 | 
| 35 Nem játszom veled! | 129 | 
| 36 Ne bánts! | 131 | 
| 37 Ne csúfolódj! | 132 | 
| 38 Feldolgozó beszélgetés napi eseményekhez | 133 | 
| Zárszó | 134 | 
| Melléklet | 136 | 
| I Problémakezelés | 136 | 
| II Problémaazonosítás | 146 | 
| III Problémaelemző szempontsor | 152 | 
| IV Problémanapló | 153 | 
| V A helyzetspecifikus problémamegoldás jellemzői | 154 | 
| VI Problémamegoldás és érzelmek | 162 | 
| Irodalom | 164 |