![]()
|
A kora újkortól a polgári átalakulásig 6. évfolyam, 9. kiadás (2025. 05. 19.) Mozaik Kiadó
méret: 192x258 mm
terjedelem: 184 oldal
tanterv: NAT 2012
2 780 Ft
Kosárba
|
A NAT2020-nak való megfeleltetéshez az MS-2956U kiegészítő füzet használatát javasoljuk, amelyet a tankönyv mellékleteként biztosítunk, de a könyvtári könyvek mellé külön is megvásárolható. Ha a történelmet meg akarjuk szerettetni a gyerekekkel, első lépésben adjunk a kezükbe egy olyan könyvet, mely már belelapozáskor lebilincseli őket. A Mozaik Kiadó történelmi sorozata ezt az élményt nyújtja számukra. Célunk az, hogy úgy vezessük végig a gyerekekeket a történelmi eseményeken, hogy közben eléjük tárjuk a nagy korszakok hangulatát, hétköznapi világát. A könyvnek egyetlen gondolata sincs, melyet ne értelmezne, magyarázna vagy jelenítene meg fotó, ábra, csattanós történet, de mindenek előtt a legapróbb részletekig történelmi hűséggel megalkotott magas művészeti értékű rajzok. A képi anyag a logikus felépítéssel, az egyszerű mondatszerkezetekkel, a lényegre törő kérdésekkel és feladatokkal együtt még a szövegértési problémával küzdő gyerekek számára is biztos alapokat nyújt. A 6. osztályosoknak készült kötet az emberiség történetét a kora újkortól a polgári átalakulásig mutatja be. |
| A kiadvány digitális változata a könyvben levő kóddal ingyenesen elérhető * A kiadvány hátsó borítójának belső oldalán található egyedi kóddal a kiadvány digitálisan is elérhető. Az aktivált kódokkal 1 éves DÍJMENTES hozzáférést ajándékozunk a kiadvány digitális változatához. Az aktiválás a www.mozaweb.hu/aktivalas oldalon, a Fiókom/Új kód aktiválása menüpontban érhető el. |






| Visszatekintő | 6 |
| A virágzó és a hanyatló középkor magyarországon | 8 |
| 1. A háromszor koronázott király | 10 |
| A címerek történetéből (Olvasmány) | 13 |
| 2. Nagy Lajos, a lovagkirály | 14 |
| 3. Magyarország Zsigmond király idején | 16 |
| A romák története (Olvasmány) | 19 |
| 4. A törökverő Hunyadi János | 20 |
| 5. Mátyás uralkodása | 23 |
| 6. Mátyás király udvarában | 25 |
| Budán jártam vásárban (Olvasmány) | 28 |
| 7. Parasztháború és a mohácsi vész | 30 |
| A mohácsi csata a forrásokban (Forráselemzés) | 32 |
| 8. Az ország három részre szakad | 33 |
| Összefoglalás | 35 |
| Az újkor kezdetén | 36 |
| 9. A nagy földrajzi felfedezések | 38 |
| 10. Amerika őslakói: az indiánok | 41 |
| A tűzfegyverek megjelenése (Olvasmány) | 44 |
| 11. A világgazdaság kialakulása | 46 |
| 12. A vallás megújulása | 49 |
| 13. A spanyol világbirodalom és Németalföld | 52 |
| 14. A tengerek királynője, Anglia | 55 |
| Élet a tengereken (Olvasmány) | 58 |
| 15. A „napkirályok” százada | 60 |
| Tudomány és kultúra az újkor kezdetén (Olvasmány) | 63 |
| Európa a 18. században (Olvasmány) | 64 |
| 16. A „fény százada” | 66 |
| Az Európán kívüli világ (Olvasmány) | 69 |
| 17. Az észak-amerikai függetlenségi háború | 71 |
| 18. Élet a kora újkorban | 74 |
| Összefoglalás | 77 |
| Magyarország az újkor kezdetén | 78 |
| 19. A várháborúk kora | 80 |
| 20. Élet a hódoltság területén | 83 |
| 21. Királyság és fejedelemség | 86 |
| 22. Ami összetartotta a három részre szakadt országot | 89 |
| Élet a kollégiumokban (Olvasmány) | 91 |
| A királyok bora, a borok királya (Olvasmány) | 92 |
| 23. Erdély a 17. században | 94 |
| 24. Habsburg- és törökellenes küzdelmek | 97 |
| 25. A török kiűzése | 100 |
| 26. A Rákóczi-szabadságharc | 103 |
| A nagyságos fejedelem életéből (Olvasmány) | 106 |
| A Habsburg-család (Olvasmány) | 108 |
| 27. Magyarország a Habsburg Birodalomban | 110 |
| Képek Mária Terézia életéből (Olvasmány) | 114 |
| 28. Magyarország társadalma és gazdasága a 18. században | 115 |
| „Aki az ördöggel szerződést köt [...], tűzhalállal lakoljon!?” (Olvasmány) | 118 |
| Festetics György és a Georgikon (Olvasmány) | 120 |
| Összefoglalás | 121 |
| A polgári átalakulás kora | 122 |
| 29. A nagy francia forradalom | 124 |
| 30. Napóleon, Európa ura | 127 |
| Napóleon élete (Olvasmány) | 130 |
| 31. Az ipari forradalom | 132 |
| 32. Az ipari forradalom társadalmi következményei | 135 |
| A kapitalizálódó világ mindennapjai (Olvasmány) | 137 |
| 33. A forradalmak kora | 140 |
| Összefoglalás | 143 |
| Reformkor, forradalom és szabadságharc | 144 |
| 34. A reformkor | 146 |
| 35. Széchenyi István, a reformok első megfogalmazója | 149 |
| 36. Kossuth Lajos, a nemes pályatárs | 152 |
| 37. A változó társadalom és életmód | 154 |
| Az árvízi hajós (Olvasmány) | 157 |
| 38. Magyarország az átalakulás kapujában | 158 |
| 39. Az áprilisi törvények és a Batthyány-kormány működése | 161 |
| 40. Önvédelmi háború és szabadságharc | 164 |
| Huszárok a szabadságharcban (Olvasmány) | 167 |
| 41. Vereség és megtorlás | 169 |
| Arad, a „magyar Golgota” (Olvasmány) | 172 |
| Komárom, a bevehetetlen erőd (Olvasmány) | 174 |
| Összefoglalás | 175 |
| Függelék | 176 |
| Hogyan tanuljuk a történelmet? A TANULÁS 7 LÉPÉSE - Tanuld meg az aznap kapott leckét! Ekkor ugyanis még jól emlékszel a magyarázatokra. - Szüntess meg minden zavaró tényezőt! Például kapcsold ki a rádiót! - Nyisd ki a tankönyvedet és az atlaszodat a megfelelő helyen! Nézd meg a képeket és a térképet! Emlékezz vissza, milyen érdekességeket hallottál az órán! - Olvasd el figyelmesen az első szövegrészt! Nézd hozzá a képet, a térképet! Ha mindent megértettél, olvasd újra ezt a részt. Folytasd a többivel ugyanígy! - Olvasd össze a lecke vastagon szedett szövegeit! Ez a lecke vázlata. - Válaszolj a leckevégi kérdésekre! - Mondd fel magadnak vagy a szüleidnek a leckét! AZ ISMÉTLÉS 5 LÉPÉSE - Olvasd el a vastaggal szedett szövegeket! - Tegyél fel kérdéseket magadnak! Például kiről szól? Mi történt? - Ha valahol elakadsz, olvasd el újra az egész részt! - Válaszolj a lecke végi kérdésekre! - Mondd fel magadnak a leckét! A kérdéseknél található piktogramok (Az egyszerűbb, egyedül is megoldható feladatokat nem jelöltük.) Páros munka, a padtársaddal vagy egy választott társaddal közösen dolgozz! Csoportos munka. Alkossatok 3-6 fős csoportokat, és együtt oldjátok meg a feladatot! Tanári segítséggel az osztály közösen oldja meg! Gondolkodtató feladat. Fogj hozzá bátran! Ha elakadsz, kérd a tanárod segítségét! |