![]()
|
3. évfolyam, 2. kiadás (2024. 07. 19.) Mozaik Kiadó szerző: Galgóczi Lászlóné Dr.
méret: 202x285 mm
terjedelem: 96 oldal
tanterv: NAT 2020
2 080 Ft
Kosárba
|
A kiadvány a NAT2020 kerettantervének óraszámcsökkenése miatt 2022-ben átdolgozásra került. Mester Kata kedves illusztrációinak, valamint a változatos feladattípusoknak köszönhetően a tanulók játékosan sajátíthatják el a 3. osztályos anyanyelv tananyagot. A gyakorlókönyv anyaga épít a korábban tanultakra, illetve biztosítja az új anyag minél jobb bevésését. A feladatok között találhatunk például szójátékot, betűrejtvényt, illetve társasjátékot. A gyakorlókönyv a kulcskompetenciák fejlesztésére, az egyéni, páros, illetve kooperatív munkára, valamint differenciált foglalkoztatásra is többféle lehetőséget biztosít. |




| Kedves Gyerekek! | 3 |
| Helyesírás versben (Szalai Borbála) | 4 |
| ISMÉTLÉS | 5 |
| Mit tanultunk a nyelvről, a szövegről? | 5 |
| Mit tanultunk a mondatokról? | 6 |
| Mit tanultunk a szavakról? | 8 |
| Hogyan szótagoljuk, hogyan választjuk el a szavakat? | 10 |
| Mit tanultunk a hangokról és a betűkről? | 11 |
| Miért van szükség betűrendre (ábécérendre)? | 12 |
| A SZÖVEG | 13 |
| Szövegalkotás szóban és írásban | 13 |
| A MONDAT | 16 |
| A mondatfajták | 16 |
| A kijelentő mondat | 16 |
| A kérdő mondat | 17 |
| Gyakoroljunk! | 18 |
| A felkiáltó mondat | 19 |
| Az óhajtó mondat | 20 |
| A felszólító mondat | 21 |
| Gyakoroljunk! | 25 |
| Gyakoroljuk a mondatok helyesírását! | 25 |
| Tagolatlan írás szavakra, mondatokra tagolása | 27 |
| Szövegvár | 28 |
| A SZAVAK | 29 |
| Mit jelentenek a szavak? | 29 |
| Játék a szavakkal | 32 |
| A SZAVAK JELENTÉSE | 33 |
| Élőlények, tárgyak, gondolati dolgok neve | 33 |
| Élőlények, élettelen dolgok közös neve és saját nevek | 34 |
| Személyek és állatok saját neve | 35 |
| Az egyes és többes számú nevek | 38 |
| A toldalékok a nevekben | 39 |
| A -t toldalékos nevek | 40 |
| A -ba, -be és a -ban, -ben toldalékos nevek | 43 |
| A -ból, -ből; -tól, -től és a -ról, -ről toldalékos nevek | 45 |
| Az -ó, -ő, az -u, -ú és az -ü, -ű a nevekben | 47 |
| A j és az ly a nevekben | 48 |
| Az összetett szavak | 49 |
| Gyakoroljunk! | 50 |
| Játsszunk! | 52 |
| Gyakoroljunk! | 54 |
| Tulajdonságokat kifejező szavak | 58 |
| Írd és használd helyesen a tulajdonságokat jelentő szavakat! | 62 |
| Gyakoroljunk! | 63 |
| Gyakoroljuk a helyesírást! | 66 |
| Cselekvést, történést, létezést jelentő szavak | 68 |
| Cselekvés, történés | 68 |
| Létezést jelentő szavak | 70 |
| Az -ul, -ül,-ít toldalékos szavak | 72 |
| A j és az ly a cselekvést, történést jelentő szavakban | 73 |
| Hogyan módosulhat a cselekvés és a történés? | 74 |
| Gyakoroljunk! | 77 |
| Gyakoroljunk, játsszunk! | 79 |
| Javítsuk a hibákat, gyakoroljunk! | 82 |
| RENDSZEREZZÜNK! | 85 |
| Mit tanultunk a szavak jelentéséről? | 85 |
| A HELYESÍRÁS GYAKORLÁSA | 91 |