|
1. évfolyam, 16. kiadás (2020. 07. 17.) Mozaik Kiadó szerző: Purgel Henriett
méret: 146x202 mm
terjedelem: 64 oldal
tanterv: NAT 2012
1 240 Ft
Kosárba |
A kétkötetes írásgyakorló füzet hatékony segítséget nyújt a betűtanítás időszakában mind az iskolai, mind az otthoni gyakorláshoz. A piros és a kék cserefüzeteket felváltva lehet használni, így lehetőség van arra, hogy míg az egyik füzetben ellenőrizzük a gyerekek munkáját, addig a másik füzetben dolgozhatnak. A füzetek felépítése is egyedi: az egyik oldalon az előírt betűk és szavak másolása, betűpótlás, tollbamondás kap helyet, a másik oldalon pedig változatos képességfejlesztő feladatok segítik a tanultak elmélyítését. |
Tartalom | 4 |
Ferde egyenesek: / | 4 |
Gyakorlás: álló, fekvő, ferde egyenesek | 6 |
Az E betű | 8 |
Az U, Ú betű | 10 |
Az O, Ó betű | 12 |
Az Ü, Ű betű | 14 |
Gyakorlás: magánhangzók. S kanyar | 16 |
Az M betű | 18 |
Gyakorlás | 20 |
A T betű | 22 |
Az S betű | 24 |
Gyakorlás | 26 |
Az N betű | 28 |
A B betű | 30 |
Gyakorlás | 32 |
A V betű | 34 |
A D betű | 36 |
Gyakorlás | 38 |
A C betű | 40 |
Gyakorlás | 42 |
A CS betű | 44 |
Az NY betű | 46 |
Gyakorlás | 48 |
A ZS betű | 50 |
Az LY betű | 52 |
Gyakorlás | 54 |
A DZS | 56 |
Gyakorlás | 58 |
Felmérés írásból | 62 |
Az Írásgyakorló legfontosabb feladata betűk és szavak íratása. Az előírt sorok megkönnyítik a tanító munkáját, egyszersmind lehetővé teszik a tanulók önálló tevékenységét. A piktogrammal jelölt díszítő sorokat az előírt minta, illetve saját elképzeléseik alapján tölthetik ki a gyerekek. Az ?OLVASS! RAJZOLJ!? gyakorlatainak segítségével felmérhető első osztályosaink szövegértő olvasása. A kiadvány betűsorrendje igazodik az ABC-ház tankönyvéhez. A benne található gyakorlatok fejlesztik a megfigyelőképességet s a kézügyességet; általuk az elsősök tájékozottabbá válnak mind a szavak hangokra bontásában, mind a tanult betűk felismerésében. A piros és a kék füzet egyaránt a nagybetűk tanulásának időszakában használható, vagyis az első félévben. Váltakozva, cserefüzetként alkalmazhatjuk őket. Ez lehetőséget teremt a tanítónak az írás javítására, illetve javíttatására; a hiányzó gyerekeknek pedig a pótlásra. Színük segíti a megkülönböztetésüket. Az ÍRÁSGYAKORLÓT mindig a betű megismerése után lehet használ(tat)ni az iskolában vagy otthon. Kiváló segédeszköz az ABC-házból tanulók számára. |