|
1. évfolyam, 16. kiadás (2020. 07. 17.) Mozaik Kiadó szerző: Purgel Henriett
méret: 146x202 mm
terjedelem: 64 oldal
tanterv: NAT 2012
1 240 Ft
Kosárba |
A kétkötetes írásgyakorló füzet hatékony segítséget nyújt a betűtanítás időszakában mind az iskolai, mind az otthoni gyakorláshoz. A piros és a kék cserefüzeteket felváltva lehet használni, így lehetőség van arra, hogy míg az egyik füzetben ellenőrizzük a gyerekek munkáját, addig a másik füzetben dolgozhatnak. A füzetek felépítése is egyedi: az egyik oldalon az előírt betűk és szavak másolása, betűpótlás, tollbamondás kap helyet, a másik oldalon pedig változatos képességfejlesztő feladatok segítik a tanultak elmélyítését. |
Írásgyakorlás | 3 |
Útmutató | 3 |
Pálcikaemberkék | 4 |
Pontok összekötése | 5 |
Álló és fekvő egyenesek: I ? | 6 |
Ferde egyenesek: : V ^ | 8 |
Az A betű | 10 |
Az I, Í betű. Alsó ívelés: U | 12 |
Az É betű. Ovális: O | 14 |
Az Á betű | 16 |
Az Ö, Ő betű. Félkör: C | 18 |
Gyakorlás: magánhangzók | 20 |
Az L betű | 22 |
A H betű | 24 |
Gyakorlás | 26 |
A K betű | 28 |
Az R betű | 30 |
Gyakorlás | 32 |
A Z betű | 34 |
A G betű | 36 |
Gyakorlás | 38 |
Az SZ betű | 40 |
A P betű | 42 |
A GY betű | 44 |
A J betű | 46 |
Gyakorlás | 48 |
Az F betű | 50 |
A TY betű | 52 |
Gyakorlás | 54 |
A DZ betű | 56 |
Az X betű | 58 |
A W, Y betű | 60 |
Gyakorlás | 62 |
Az Írásgyakorló legfontosabb feladata betűk és szavak íratása. Az előírt sorok megkönnyítik a tanító munkáját, egyszersmind lehetővé teszik a tanulók önálló tevékenységét. A piktogrammal jelölt díszítő sorokat az előírt minta, illetve saját elképzeléseik alapján tölthetik ki a gyerekek. Az ?OLVASS! RAJZOLJ!? gyakorlatainak segítségével felmérhető első osztályosaink szövegértő olvasása. A kiadvány betűsorrendje igazodik az ABC-ház tankönyvéhez. A benne található gyakorlatok fejlesztik a megfigyelőképességet s a kézügyességet; általuk az elsősök tájékozottabbá válnak mind a szavak hangokra bontásában, mind a tanult betűk felismerésében. A piros és a kék füzet egyaránt a nagybetűk tanulásának időszakában használható, vagyis az első félévben. Váltakozva, cserefüzetként alkalmazhatjuk őket. Ez lehetőséget teremt a tanítónak az írás javítására, illetve javíttatására; a hiányzó gyerekeknek pedig a pótlásra. Színük segíti a megkülönböztetésüket. Az ÍRÁSGYAKORLÓT mindig a betű megismerése után lehet használ(tat)ni az iskolában vagy otthon. Kiváló segédeszköz az ABC-házból tanulók számára. |